• Banangnutten

Cerazette - Hur mkt o ofta/länge blöder ni?

Jag fick för ca 5månader sedan byta preventivmedel från desolett till cerazette då min BM inte tycker jag ska äta P-piller pga min migrän.
    Problemet jag har nu är blödningen! Första gången blödde jag i 5 dagar, använde mini-tamponger o trosskydd. Nästa gång blödde jag i 16 DAGAR! Var blödningsfri i 1½ månad efter det. Den här gången slår aslla rekord, med idag så har det gått 18dgr sen jag började blöda. Varierande mängder. De senaste dagarna har jag endast blödit på fm. Helt fri em o nätter.
    Så nu undrar jag hur detta medel fungerar för er andra??? Jag blir KNÄPP på detta snart!!!

• Svar på tråden Cerazette - Hur mkt o ofta/länge blöder ni?
  • Anonym (Inte alls)

Det fungerade inte alls för mig, blödde konstant i 6-7 månader innan jag gav upp. Får inte äta vanliga p-piller för mitt höga blodtryck.
    Nu har jag satt in kopparspiral men det är så nytt så jag kan inte direkt uttala mig om hur den fungerar än!

• Chris Cross

Jag åt cerazette för några år sedan, gav dock upp redan efter första blödningen efter att ha blött i typ 3 veckor. Ingen hit alltså. Tydligen är det vanligt med långa blödningar av just cerazette.

• Anonym (yes)

Hade mycket o långvariga blödningar det första halvåret. Kunde lätt hålla i ett par veckor för att sen göra uppehåll i en vecka. Och sen drog det en ny vända på ett par veckor. Nu efter ca 1 år blöder jag en gång i månaden och då 3-4 dgr. Blödningarna är dessutom knappt blödningar. Väldigt lite blod jämfört med hur det va innan. Är glad att jag stod ut där i början för nu är det superskönt att slippa den "stora " mensen som va innan. Är lite trött på acnen dock :-/

Har en vän som också äter Cerazette och hon blöder inte alls. Har inte haft blödning på flera år.

• The past is now
    Banangnutten skrev 2009-06-23 11:22:38 följande:
    Jag fick för ca 5månader sedan byta preventivmedel från desolett till cerazette då min BM inte tycker jag ska äta P-piller pga min migrän.Problemet jag har nu är blödningen! Första gången blödde jag i 5 dagar, använde mini-tamponger o trosskydd. Nästa gång blödde jag i 16 DAGAR! Var blödningsfri i 1½ månad efter det. Den här gången slår aslla rekord, med idag så har det gått 18dgr sen jag började blöda. Varierande mängder. De senaste dagarna har jag endast blödit på fm. Helt fri em o nätter.Så nu undrar jag hur detta medel fungerar för er andra??? Jag blir KNÄPP på detta snart!!!
    Min mens försvann helt av dom. Men om du lider av migrän ska du inte äta minipiller heller. Du ska välja ett hormonfritt p-medel. Jag har ögonmigrän/migrän och har en kopparspiral.
  • Banangnutten

Har bokat tid hos BM på tisd så får vi se vad som sägs.
    Är ju skapigt less på det här, har snart blödit i 3 veckor *suck*
    Tack för era svar, så olika det kan vara...

Svar på tråden Cerazette - Hur mkt o ofta/länge blöder ni?