• Bedelia

Gå-bort-present till nya svärföräldrarna?

Ska träffa mina svärföräldrar för första gången så där officiellt, dvs vi är bjudna på middag hos dem.

Känner att jag vill göra ett bra intryck och gärna ta med någon liten gåva - dock inte det vanliga klassiska tråkiga, blomma eller vin.

De är inte av den strikta, "ordentliga" typen av 50+, utan mer lite flummiga konstmänniskor som kör MC och är lite allmänt galna.

Gåvan ska väl helst inte gå på för mycket, och inte vara "för mycket" - mission impossible?

Snälla, snälla - ge mig några tips - måste ju bräcka exet!

• Svar på tråden Gå-bort-present till nya svärföräldrarna?
  • hannaliza

Baka en kaka eller en påse fina skorpor...

Eller köp någon fin olja och vinäger eller ngt annat de kan använda.

• Bedelia

Olja var en bra idé!

Jag ska åka 600 km innan jag träffar dem, så det kan nog inte vara något purfärskt eller "otåligt".

Fler idéer?

• KaeJ

Köp två fina muggar och en påse te och två tesilar och slå in i cellofan.
    Enligt mina "fördommar" dricker alltid konstnärliga typer te!

• Milkina cerka

Jag skulle köpa någon bok med bilder av konstverk eller om Motorcyklar..

• LilaRos

en kompis köppte en väldigt fräck prydnads sak i trä som var en ful gubbe med en ful tjej bakom på en mc. Dom var så fula att dom blev super tuffa . Köpptes dock på en marknad här i gbg.

• Bedelia

De gillar ju mat och dryck av alla sorter då det kan ju vara något...

Tack för tipsen, kom gärna med fler!

• Odile

jag skulle satsa på nåt som gick att äta eller dricka, gå till en delikatesbutik och köp fint te, god choklad el så så brukar de slå in i fint papper, brukar uppskattas

• Renoveringsobjekt

Ska du åka dit nu? Om de bor i villa är det roligt med något för altanen typ lykta med ljus i eller en liten kruka med någon uteväxt...

Svar på tråden Gå-bort-present till nya svärföräldrarna?