• Mieria

Skriver ni puss och kram?

Skriver ni puss och kram till folk ibland när ni skriver brev, mail, sms osv? Läste i en annan tråd att det är detsamma som otrohet och blev då lite förvånad. Det beror väl på vem man skriver till och vad man har för relation?

Är det ok att er man/sambo/pojkvän läser sms i er telefon utan att fråga först?? I samma tråd anser man nämligen att det är helt ok och att om det inte är ok så har man något att dölja och att man har något att dölja betyder att man är otrogen! Personligen anser jag att mina vänner ska kunna skicka sms till mig och lita på att de inte läses av andra.

Hur tänker ni?

• Svar på tråden Skriver ni puss och kram?
  • FH Mamma

Jag och mitt ex hade inga problem om vi lånade varandras mobiler eller läste varandras sms.

Jag skriver puss och kram till många mest till min tjejkompis.

• Fru Björn

Min man säger och skriver mer eller mindre alltid puss puss till sin arbetskamrat, bryr mig inte så mycke faktiskt :P

och min man får gärna kolla min mobil har inga hemligheter för honom

• Anna Paulita

Jag skriver det till vissa personer, ibland. beroende på humör. Att säga att detär otrohet är enligt mig larvigt och barnsligt.

• Fru Björn

och jag skiver det till vissa vänner med

• sär skriven

Absolut. Speciellt till min bästa kompis som faktiskt är en kille, ja till och med ett f.d. KK. Han är min absolut närmaste vän i livet och jag pussar honom på riktigt också. Jag älskar honom av precis hela mitt hjärta. Sådetså.

• SuzR

skriver det till alla tjej kompisar och en killkompis jag har. eller bara kram till alla. otrohet? haha oh puuuuleeease

• Mieria

sär skriven skrev 2009-06-23 14:59:01 följande:

Absolut. Speciellt till min bästa kompis som faktiskt är en kille, ja till och med ett f.d. KK. Han är min absolut närmaste vän i livet och jag pussar honom på riktigt också. Jag älskar honom av precis hela mitt hjärta. Sådetså.
    Samma här! Min bästa kompis både kramar och pussar jag och jag ser verkligen inga problem med det. Det gör inte min man heller. Min man har dessutom världens sötaste och goaste X och jag skulle inte bry mig ett skvatt om hon fick en kram och en puss. Jag tror att folk som går i taket över sådana saker har en inre osäkerhet som antagligen är skitjobbig.
  • Airlee

Inte "puss och kram" men ofta "puss". Skulle min man snoka i mina grejer så skulle jag bli skitsur. Vi har inte några hemligheter för varandra men grundläggande i vår relation är att vi är två självständiga människor med rätt till privatliv.

• Mandi74

Ibland gör jag det, beror på vem jag skriver till.. men inte skulle jag klassa det som otrohet.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Jazza

Vet vilken tråd du menar och jag håller med.... det är helt galet att läsa någon annans SMS, tycker jag!
    Dessutom vidhåller jag att det är så jääävla osexigt med folk som är så osäkra... det kryper i hela kroppen på mig....

Puss och kram skriver jag till en del vänner, både tjejer och killar... Mina kompisar är liksom rätt så könslösa för mig, jag reflekterar inte över det, direkt...

Svar på tråden Skriver ni puss och kram?