• Svar på tråden 3300 kr för att få sperma skickad...
  • sunnybaby

Lät intressant....men känns det seriöst o få det hemskickat???
    Vill oxå ha barn men singel o känner att lilla klockan tickar....

• FH Mamma
    sunnybaby skrev 2009-06-25 20:04:19 följande:
    Lät intressant....men känns det seriöst o få det hemskickat??? Vill oxå ha barn men singel o känner att lilla klockan tickar....
    jag vet inte.. tycker det verkar underligt men det funkar kanske..
  • Singeladopt

De brukar bara skicka till kliniker och läkare, men det kanske är ändrade regler sedan jag var i den svängen.

• Gaytjej

OBS - du får inte importera sperma till Sverige! Vill du ha sperma från ESB så får du använda någon av de danska klinikerna (dit kostar transporten förresten 'bara' 100 Euro) eller ngn annan klinik utomlands.
    De skickar inte till privatpersoner utan bara till kliniker.

• Greta1

Jag fnular på; hur skulle denna sperma skickas? Dom överlever ju inte så värst många timmar väl... Dessutom; ok, du får hem dom - sen då? Nä det låter logiskt att det måste gå via en klinik.

• love 686

Hur kan man köpa sån sperma?? Alttså hur kan spermierna överleva tills det kommer hem till adressen???

• Gaytjej
    love 686 skrev 2012-07-06 22:29:12 följande:
    Hur kan man köpa sån sperma?? Alttså hur kan spermierna överleva tills det kommer hem till adressen???
    Sperman levereras nedkyld i en liten tank. Flytande kväve tror jag har varit kylmediet i de tankar jag har hanterat - som har innehållit hästsperma :)

(Eftersom import av mänskliga könsceller är förbjuden i Sverige så är inte det TS frågade om tyvärr inte en juridisk  möjlighet, även om det hade gått i praktiken).

Spermier som varit nedfrysta lever dock bara i ca 1 dygn i livmodern, jämfört med färsk som kan klara sig i upp till 5 dygn. 
    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • love 686
    Gaytjej skrev 2012-07-06 23:01:41 följande:
    Sperman levereras nedkyld i en liten tank. Flytande kväve tror jag har varit kylmediet i de tankar jag har hanterat - som har innehållit hästsperma :)

(Eftersom import av mänskliga könsceller är förbjuden i Sverige så är inte det TS frågade om tyvärr inte en juridisk  möjlighet, även om det hade gått i praktiken).

Spermier som varit nedfrysta lever dock bara i ca 1 dygn i livmodern, jämfört med färsk som kan klara sig i upp till 5 dygn. 

Okejj
Svar på tråden 3300 kr för att få sperma skickad...