• Eliasmamma85

Kan man ha lösnaglar till sitt bröllop?

Kan man ha lösnaglar på sitt bröllop, jag menar det kommer inte och se konstigt ut, vill inte lägga ut pengar på mina naglar, finns liksom viktigare saker att lägga ut pengar på och min naglar är så korta för dom bryts hela tidne och vill ha något... finns det någon som hade lösnaglar på sitt bröllop, alltså sånna som man köper med lim...

• Svar på tråden Kan man ha lösnaglar till sitt bröllop?
  • jojja

SJälvklart!

Det är många som har lösnaglar på bröllopet!

Hellre det än skamfilade "vanliga"

Och nej, det syns inte på bilderna att det är lösnaglar...

• Anna Paulita

Jag skulle dock hellre satsa på att gå och bygga naglar på salong framför att sätta dit egna. ATt köpa ett kit på Åhlens och klistra på själv blir sällan bra. Skulle jag inte vilja avvara den pengen det kostar att få det snyggt gjort hade jag avstått.

• frökenanna

Jag filade till mina egna och målade dem och de var ganska korta. Det blev helt OK.

Däremot gick jag till frissan och fixade hår och makeup för det tycker jag syns på ett annat sätt.

Lycka till med bröllopet!

• Kattis1984

Finns ett par jättebra lösnagler från Depens som är förlimmande. lätta att ta på, sitter hela dagen (och i 1 vecka som mest) och lätta att ta av.

• Kattis1984
    jojja skrev 2009-06-23 19:02:58 följande:
    saramartens.com/080816/ bild nummer 23 särskilt. Den här bruden hade lösnaglar, såna man bara klickar fast. Fult eller snyggt?
    är sådana ja menade. de är kempe greit.
  • ellam71

Visst kan man ha lösnaglar! Dock skulle jag om jag gifte mig göra det på salong. Gifter mig ju bara en gång i livet, och pyntar jag 70 tusen för mitt bröllop vore den sexhundringen en piss i havet....

men smaken är som baken.. =)

(men jag gör ju mina naglar varje månad på salong..
    återbesök kostar bara 425kr... )

Det som inte dödar härdar...
  • Jenniiz

Jag skulle råda dej att få naglarna fixade på en salong, eller iaf som går under utbildning för då kan du få det mycket billigare.
    Har gjort själv nån gång med kitet från Åhléns, men jag fick världens utslag på alla fingrar - var tydligen allergisk emot limmet.

Så nu om jag ska göra det nån gång så går jag till någon som kan det och ha bra grejor.

• ODS

skulle oxå satsa på salongsnaglar, det är ju inte så mkt pengar i sammanhanget och händerna kommer ju bli extra uttittade just den dagen. tycker lösnaglar man köper själv är oberäkneliga, ibland sitter de flera dagar, ibland lossnar de direkt...

• P A K

Min bästa väninna hadelösnaglar och hon var jättesnygg i dem, men hon är bra på att få dit dem ordentligt. Själv valde jag "salongsnaglar" och det var perfekt för mig men kräver ju lite underhåll...

• Eliasmamma85

oki hehe tack för all tips, ena v mina bästa vänner ringde igår kväll oc sa att hon gör naglarna, hon har ne maskin som förlänger naglarna :)

• LyckligtSlut

Klart man kan! Många gör fina naglar för ca 300 kr iofs, så det behöver inte kosta multum. Skulle själv inte bry mig. Har en skräck för långa naglar, haha.

• Molson Canadian

Kan, kan man väl, men jag tycker att det ser tacky ut i och med att de så uppenbart är fejk. Och är det "discoljus" på dansgolvet så skiner naglarna som UV-ljus, om man inte målar dem med ett mörkare nagellack.

• Kattis1984

Molson Canadian skrev 2009-06-24 19:02:18 följande:

Kan, kan man väl, men jag tycker att det ser tacky ut i och med att de så uppenbart är fejk. Och är det "discoljus" på dansgolvet så skiner naglarna som UV-ljus, om man inte målar dem med ett mörkare nagellack.
  • Kattis1984

Molson Canadian skrev 2009-06-24 19:02:18 följande:

inte om du har sk förlimande naglar.
  • ODS

naglarna kan få det skenet med annat nagellack typ lilatransparent oxå.

• Molson Canadian
    Kattis1984 skrev 2009-06-24 19:06:13 följande:
    Molson Canadian skrev 2009-06-24 19:02:18 följande: inte om du har sk förlimande naglar.
    Vad förlimande naglar är för något vet jag inte. Jag tänkte på naglar som man gör på salong.
  • helene306

Jag gjorde mina naglar på en salong för det ville jag unna mig till bröllopet och inte ha mina skamfilade vanliga naglar jag har till vardags. Hittade ett litet mönster på en bild när jag satt där och frågade vad det kostade. De bjöd hon på så mina ringfingrar fick ett blommönster också. Vänsterhandens blommönster fick en liten sten i sig. Det var jag jättenöjd med.

(¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Kan man ha lösnaglar till sitt bröllop?