• solen13

När kunna månader och året?

Hej!
    När ska ett barn kunna veckodagar, antal dagar i veckan, månaderna, antal månadr på året, månadernas namn i följd, hur många dagar det går på ett år med mera?

• Svar på tråden När kunna månader och året?
  • SEM

Det är ju jätte olika, men på mitt jobb, med 6åringarna, så börja de kunna månaderna och veckodagarna.:) Dessutom finns det inget -SKA kunna osv. Finns en 7åring i klassen som inte riktigt kan månaderna i följd än. :)

• KlasStures mamma

har haft åk treor som inte riktigt haft kläm på det så det beror mycket på hur mycket krut skolan lägger på det.

• kaksmulan

Nu är inte jag någon expert men nog tycker jag att en som är åtta år bör ha koll på det där. Lika så klockan också, både med visare och digital!

Men en som är sex år bör nog börja lära sig det hela och åtminstonde ha koll på veckans dagar.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • solen13

Mi styvson fylde 10år i januari i år och kan inte det. Han kan veckodagar och antal, men inte alls månade och dagar och så. Skolan säger att han ligger efter i lite allt möjligt, han har redan gått i 2an för anda gången nu och ska upp i trean i höst.

• BabyJia

Sonen gick ur "nollan" nu å där har dem fått öva på dagarna å månaderna. Veckodagarna kan sonen, men månaderna har han lite svårt för ännu att kunna säga dem i rätt följd.

• kaksmulan
    BabyJia skrev 2009-06-23 19:03:55 följande:
    Sonen gick ur "nollan" nu å där har dem fått öva på dagarna å månaderna. Veckodagarna kan sonen, men månaderna har han lite svårt för ännu att kunna säga dem i rätt följd.
    Exakt samma här med sonen som ska börja i ettan till hösten. Han kunde alla månaderna men de kom i lite fel ordnig . Jag gjorde ett litet förhör med honom nu till kvällsfikat.
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
Svar på tråden När kunna månader och året?