bekant som fuskar med dagisplatsen
Ja en bekant till mig har sin dotter på på samma dagis som mina barn. Hon är lärare och därmed ledig under sommaren, hennes man jobbar normalt men är föräldraledig en dag i veckan. Så här har det valt att göra. Hon såg till att läsa en kurs på distans mest för skoj och för att hon inte orkar ha dottern hemma hela sommaren. Så hon är där mån-fre 8-16 , ja även när pappan är hemma för att vara föräldraledig. Vad hade ni gjort? Inte brytt er? sagt till dom? eller sagt till dagis? Känns som dom förstör förtroendet för oss andra som försöker följa reglerna. det hela är sorligt i sig kan jag tycka att man inte vill passa på och vara hemma med sin lilla när man är chansen
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 18:43
Känns som jag behöver tillägga några saker.
Flickan är enda barnet och hon är 1 1/2 år. Hon är så vitt jag kan se inget jobbigt barn utan lugnast av dom vi umgås med. Aldrig sett henne gråta eller gnälla osv.
Mamman har sagt rakt ut varför hon tog den extra kursen (att hon inte orkar ha dottern hemma hela sommaren) och pappan har sagt rakt ut att han tar FL men har henne på dagis ändå för det är så skönt att kunna grejja lite hemma i lugn och ro.
Varför jag bryr mig om den delen som inte är olaglig (att mamman pluggar) är att dom har redan en väldigt stor barngrupp (20st 1-3åringar) och att mina barn som måste vara där blir lidande av att mamman bara är lat.