• FridaochSamuel

hostar era spädbarn?

Min son hostar ibland. Han är tre månader. Gör era bebisar de också? Han hostar ca 4 gånger per dag. Ofta två gånger på raken i sömnen. Är jag ensam eller fler barn som gör de? Lite orolig.....

• Svar på tråden hostar era spädbarn?
  • tuinnsister

Ja min lilla pojke som är 10 veckor hostar oxå ganska ofta. Oftast är det om han har ätit för snabbt och satt lite i halsen. Sen hostar han lite ändå, men det är ingenting jag har oroat mig för. Tänker att det kan bero på att dom kanske sväljer luft/saliv eller nåt...

• 2 barnsmamma

min bebis är 3 månader & den senaste tiden på morgonen hostar han jätte mycket. låter nästan som torrhosta.

• MalinV

Min bebis (fyra månader snart) hostar också, har han gjort sen han föddes. Om han sätter i halsen när han äter, om han är förkyld och ibland utan någon speciell anledning. Precis som oss vuxna! Jag tror det är helt normalt

• wiizz

min3 månaders med! hållt på så nu i ca 3 v..konsitgt men fråga på bvc och de sa att det inte var någon fara!

• Lamillan

min 4 månaders hostar också då och då.. iallafall nån gång varje dag..

• lliliot

mina killar hostade en del också. 6 månader nu o hostar inte så mkt.
    det är ju så mkt damm pollen och sånt i luften som bebislungorna/halsarna är ovana vid så kan tänka mig att de blir lite retligt i halsarna.

• GrönaDruvan

Ursäkta om jag frågar, vill inte verka otrevlig... men varför skulle det vara konstigt om ett spädbarn hostar? Det gör väl alla ibland. Man hör väl om det är elak hosta.. min son hostar en del, och nu det senaste hostar han gärna högt och tillgjort så att han får uppmärksamhet. Han är 4 månader.

• The butterfly

Min 4 månaders hostar till ett par gånger om dagen också. Råkar svälja spott, dricker för snabbt och ibland utan (Vad jag ser) orsak.

• FridaochSamuel
    GrönaDruvan skrev 2009-06-24 17:09:13 följande:
    Ursäkta om jag frågar, vill inte verka otrevlig... men varför skulle det vara konstigt om ett spädbarn hostar? Det gör väl alla ibland. Man hör väl om det är elak hosta.. min son hostar en del, och nu det senaste hostar han gärna högt och tillgjort så att han får uppmärksamhet. Han är 4 månader.
    Nä de är väll sant de du säger, men har alldrig haft barn innan och är väll lite nojig.... Ville bara höra med andraför att lungna mig lite.
  • GrönaDruvan
    FridaochSamuel skrev 2009-07-01 20:56:46 följande:
    Nä de är väll sant de du säger, men har alldrig haft barn innan och är väll lite nojig.... Ville bara höra med andraför att lungna mig lite.
    Jag förstår dig, det är första barnet för mig med.. man är nojjig för minsta lilla.. hihi
    Fast just det har aldrig jag varit nojjig för
Svar på tråden hostar era spädbarn?