• Pyssilullan

Hur får man bort en vårta som sitter liksom "löst" i en vit rot?

Jag har problem med vårtor under mina fötter
    Jag har femton vårtor :( det är hemskt!!!!

Den ena har jag pillat på nu och den har liksom lostnat och sitter lösare i en vit rot! och det gör VIDRIGT ont om ja drar så jag lyckas inte dra loss roten,
    HUR gör jag med mina vårtor och hur får jag bukt på det? Hur får jag bort den som är halvlös?

• Svar på tråden Hur får man bort en vårta som sitter liksom "löst" i en vit rot?
  • HaloWars

Ingen aning? testa slit bort den kanske funkar

• Pyssilullan
    HaloWars skrev 2009-06-23 20:45:10 följande:
    Ingen aning? testa slit bort den kanske funkar
    Jag skrev ju att det inte går?!
    Det gör så ont så tårarna sprutar om jag drar för hårt i den.
    HAr försökt skära med en kniv.. De är omöjligt!!
  • cavat

Prova att knyta en sytråd riktigt hårt runt "roten" på vårtan. Låt den sitta kvar tills vårtan trillar helt av. Vet inte om detta fungerar på vårtor men det fungerar på små hudflikar som man kan få på kroppen.

• MajaMaria79

Jag brukar knipsa av sådant med en nagelknipsare. Men jag förstår att det kanske gör för jäkla ont. Då tror jag att Cavats tips med sytråden kan vara smart. Det stryper ju näringstillförseln till vårtan.

Själv tycker jag annars att det funkar bäst för den vanliga typen att fila, fila, fila och när man filat klar så på med vårtmedel och sedan genomskinligt nagellack och plåster. Detta ska man upprepa ofta. Iaf varje gång man har duschat. Tidsödande? - Japp men de försvinner ganska fort då.

• 70talist

det finns en ny vårtmedicin på apoteket, minns inte vad den heter men den ska appliceras en gång i veckan. Körde den på min sons fotvårtor, det tog säkert 5-6 veckor men huxflux föll de bara av! Själv är jag oxå en sån som pillar och klipper men det kan man kanske inte rekommendera till någon annan...

Svar på tråden Hur får man bort en vårta som sitter liksom "löst" i en vit rot?