• adrenalin

Revbenen kan väl inte klämma barnet? :/

Nu ställer jag antagligen ännu en sån här lite småcrazy fråga men jag måste fråga!

Kan man klämma barnet med sina revben? Ibland när jag böjer mig ner gör det ont i revbenen och liksom "knäcker". magen går ovanpå revbenen också, så den slutar inte vid de nederska.

Är rädd att jag ska klämma barnet i rebenen på nåt sätt. Är det helt crazy?

• Svar på tråden Revbenen kan väl inte klämma barnet? :/
  • EmmeLee

Tror inte det är nån risk, är nog brosk som knäcker, bröstkorgen vidgar sig ju ganska mycket för att göra plats åt bebis.

• lina5

Det tror jag inte att de kan.

• Kottan81

Jag har också ont vid revbenen emellanåt, jag tycker det är mer bebis som klämmer mig än tvärtom...

• AnnaGBG

Jag tror inte att det är ngn fara. Revbenen ger ju efter... Fast man ska väl inte vika sig på mitten kanske...

• adrenalin

nej jag har kommit till en gräns då det är omöjligt att böja sig speciellt mycket... jag har börjat planera mitt liv efter hur jag ska behöva böja mig så lite som möjligt

• listo

Nej, kroppen är ju gjord för att kunna fungera även med en bebis i magen.

• ebbasmamma

Lagg dig pa rygg och strack ut med armarna hogt over huvudet pa golvet. jag visste inte att man kunde gora detta nar jag vantade mitt forsta barn da hon foddes med en jattebla for som hade suttit fast under mitt revben. Det var inga problem med hennes fot, men det gjorde sa himla ont pa mig! Sa strack pa er kvinnor!

• NeaVida

Gissar att ebbas mamma menar: "en jätteblå fot"

Tog tre genomläsningar innan tröga lilla jag fattade det...

• ebbasmamma

Japp det kan ta lite tid att forsta da jag har ett engelskt tangentobrd.. hehhehehe

• Mamma 82

Jag är oxå lite orolig för det ibland.. Lillen ligger ofta under höger revben o när ja sitter vid datorn så har ja fötterna på en pall (har fel höjd på stolen) o då känns det ibalnd som att ja mosar barnet Men han verkar inte klaga.. hehe! bara ja som tycker det är obehagligt tror ja

Svar på tråden Revbenen kan väl inte klämma barnet? :/