• Nanna08

Är förkylning ett tecken på graviditet?

Imorse vaknade jag helt rinnig i näsan och har nyst en hel massa under dagen, riktigt jobbigt. Men kan detta vara ett tecken på graviditet?
    Det kom liksom helt plötsligt.. annars brukar jag känna av att jag ska bli förkyld dagen innan.

Ska tillägga att jag slutade med piller för en månad sen och vi har inte skyddat oss sen dess...

Någon som varit med om något liknande?

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Är förkylning ett tecken på graviditet?
  • Lillstrumpa79

Jag var väldigt täppt från & till hela min graviditet men aldrig riktigt förkyld. Hört att många känner så. Håller tummarna för dig

• Kaldorei

ta ett gravtest istället, det e en aninge säkrare än att gå på att man är lite snuvig....

• Nanna08
    Kaldorei skrev 2009-06-23 23:40:08 följande:
    ta ett gravtest istället, det e en aninge säkrare än att gå på att man är lite snuvig....
    Min BIM är inte förens på fredag så får vänta med och testa :)

Det jag undrade var om någon haft liknade symtom och sedan varit gravid... har sökt lite på det men inte hittat så mycket svar..
  • kexet80

jag har rinnsnuva och nyser flera ggr om dagen. plussade förra veckan :)

• Nanna08
    kexet80 skrev 2009-06-24 08:22:47 följande:
    jag har rinnsnuva och nyser flera ggr om dagen. plussade förra veckan :)
    Exakt som jag har :) där gav du mig lite hopp hihi. Ska testa nästa vecka..
  • Fröken Juni

Här har den rinniga näsan övergått till en täppt näsa sedan i söndags då jag hade ÄL, hoppas

• Direkt76

Spännande! Har oxå bim på fredag. I söndags började jag nysa och fick rinnsnuva helt plötsligt. Nyser fortfarande. Det är ju säkert bara nån variant på förkylning men lite spännande ändå. Bröstvårtorna är förresten väldigt ömma. Men vi har försökt länge och min kropp har lurats många gånger så jag är skeptisk :)

• Nanna08

Då kanske det ligger nått i det hela med förkylning, rinnsnuva och nästäppa :) Mina bröstvårtor är också väldigt ömma och har väldigt lätt för att ställa sig om man säger så..

Vi får uppdatera tråden så vi vet vad som händer :)

• Nemiia

Jag tror ju att du bara har blivit lite förkyld helt enkelt. Visst är nästäppa ett tecken men det brukar komma några veckor in i graviditeten. Jag har haft nästäppa från ca v. 9 och då är jag bara täppt ingen snor eller nysningar. Ta ett grav test och vila ut förkylningen.

• ladysoul77

Jag läste i nån tråd här för typ en vecka sedan om en tjej som vetat att hon var gravid bara för att hon blivit förkyld efter ÄL. Hennes 2 eller 3 graviditeter innan hade startat så med.. så varför inte! JAg är så förkyld att jag knappt kan andas och har BIM 1 juli. Får återkomma då (-:

• Nanna08
    ladysoul77 skrev 2009-06-25 19:19:08 följande:
    Jag läste i nån tråd här för typ en vecka sedan om en tjej som vetat att hon var gravid bara för att hon blivit förkyld efter ÄL. Hennes 2 eller 3 graviditeter innan hade startat så med.. så varför inte! JAg är så förkyld att jag knappt kan andas och har BIM 1 juli. Får återkomma då (-:
    Ja det får du verkligen göra, det låter faktiskt intressant :)

Jag håller tummarna!
  • kexet80

hur går det för er?? nån som testat än?

• Nanna08

Inte än ;) ska testa nästa vecka... vågar inte testa än hehe.. hur går det själv?

• Direkt76

Testade i morse men det visade inget, som vanligt.

• Nanna08
    Momaroria76 skrev 2009-06-26 18:26:14 följande:
    Testade i morse men det visade inget, som vanligt.
    Va tråkigt :( hoppas plusset kommer nästa gång för dig :)

Lycka till!
Svar på tråden Är förkylning ett tecken på graviditet?