• Äldre 24 Jun 07:52
    3252 visningar
    3 svar
    3
    3252

    Problemhy? Finnar...

    Har inte riktigt hittat några produkter som passar min hy, jag har såå mycket finnar över stora delar av pannan och vid näsvingarna. Detta är ett väldigt jobbigt problem då det är som stora områden med finnar, det är inte en utan 20 tal eller mer. I övrigt är min hy "normal" kan jag tänka. Just nu använder jag Weledas produkter och teatree oil på dom utsatta ställerna, peelar även en gång i veckan och lägger mask efter det. Jag har använt mycket av Apotekets och Oriflames produkter, jag har även provat dyrare som Decléor, men det är alltid samma visa, ibland försvinner dom lite, men kommer alltid tillbaka igen. Så undrar va jag gör för fel och hur jag ska sköta min hy för att slippa se ut som en tonåring i hyn och vilka produkter jag ska använda? Hade ju önskat att det inte är allför dyra produkter, men samtidigt vill jag ha en fin hy. Finnarna finns hela tiden mer eller mindre så det är inte relaterat till någon speciell period eller så

    Vore tacksam för svar!

  • Svar på tråden Problemhy? Finnar...
  • Åsa skönhe­tsexpe­rten
    Äldre 19 Jul 16:18
    #1

    Hej!

    Har du uppsökt en hudterapeut el hudläkare? Det verkar som det är ett ihållande problem och du kanske behöver någon som tittar på det för att avgöra vilken behandlingsmetod som är den bästa. Produkter som teatree-oil hjälper ju bara om du har lindriga problem. Dermalogica och Dr Hauschka gör bra hudvård och de sistnämnda har även produkter för just "vuxen-acne", det kan vara värt att prova. Men som sagt, det bästa är nog ändå att ngn tittar på det för att bättre kunna ge dig råd om behandling och att det verkligen är acne du lider av och inget annat. Det viktiga att tänka på är att du inte torkar ut huden bara för att du har problem med finnar. Även att du är noggrann med att tvätta makeup-borstar och att du använder rena svampar osv. Var försiktig med peeling, särskilt om huden är irriterad och inflamerad.

    Lycka till,
    Mvh Åsa


     

  • Äldre 19 Jul 19:27
    #2

    Hudterapeut va jag hos förra veckan faktiskt och visst är det finnar, hon ångade hyn, tryckte och klämde och la masker och grejer och det känns faktiskt genast lite bättre. Hon rådde att jag skulle gå med jämna mellanrum och förklarade vilka produkter jag skulle använda. Hon sålde Dermanord....är det ett bra märke? Vart köper man Dermalogica och Dr Hauschka? Tack för dina svar!

  • Åsa skönhe­tsexpe­rten
    Äldre 29 Jul 13:42
    #3

    Hej!

    Det finns verkligen en djungel av hudvårdsprodukter och det är omöjligt att hålla koll på alla. Det varierar väldigt mycket från salong till salong vad som används, men är det en certifierad salong så kan dem sina grejer och använder bra produkter. Det är såklart väldigt individuellt också vad som funkar från person till person. Det beror på vad man tycker är viktigt när man väljer hudvård. Personligen gillar jag att använda produkter som inte innehåller en massa onödiga ingridienser. Helst utan alkohol, parfym och andra ämnen som täpper till porer. Dermanord verkar vara produkter som är mer naturliga utan just mineraloljor och andra syntetiska ingridienser. Jag tror absolut dem är väl så bra som Dr Hauschka och Dermalogica. Deras produkter kan du bla hitta på N.K eller på nätet. www.visageonline.se eller http://www.dermalogica.se/kundsok/kunder.asp kan du hitta återförsäljare på Dermalogica. http://shop.drhauschka.se/se/grp/ansiktsvard.php Dr H kan du köpa här.
    Lycka till!
    Mvh Åsa

Svar på tråden Problemhy? Finnar...