Vågar jag chansa?
Jag har ett litet dilemma som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa, så jag skriver här och hoppas på lite kloka råd.
Just nu planerar jag en möhippa som ska äga rum om två veckor. De aktiviteter som jag har bokat rekommenderas ej för gravida.
När jag bokade dem så var jag inte gravid. Testade + för nästan två veckor sedan.
Jag får inte komma till barnmorskan förrän den 3 augusti så jag har inte fått min graviditet bekräftad på annat sätt än med hemma test.
De aktiviteter som jag har bokat är en höghöjdsbana samt backstapling. Jag frågade varför gravida inte ska vara med på dessa aktiviteter och fick då till svara att selsen som sitter runt benen och midjan kan spänna åt om magen....
Är det så farligt om det spänner åt på magen så här tidigt i graviditeten?
Jag vill ju helst inte avslöja min graviditet innan jag träffat en barnmorska och jag vet inte hur jag ska lösa det om jag inte är med. Till saken hör att man måste vara minst 6 personer som går banan och flera andra är höjdrädda.... Folk skulle verkligen börja undra om jag som har bokat helt plötsligt inte ska delta...
Hjälp mig. Vad ska jag göra?