• M och M

70/80-tals fest... Vad ska jag ha på mig?

Jobbet anordnar en fest med 70-80-tals tema Är det någon som har lite tips och förslag på hur jag 'hottar' upp mig enklast? Inga maskeradkläder men jag det finns säkert en massa bra idéer hos er andra?!

Tar tacksamt emot alla förslag

• Svar på tråden 70/80-tals fest... Vad ska jag ha på mig?
  • suset
    M och M skrev 2009-06-24 08:16:31 följande:
    Jobbet anordnar en fest med 70-80-tals tema Är det någon som har lite tips och förslag på hur jag 'hottar' upp mig enklast? Inga maskeradkläder men jag det finns säkert en massa bra idéer hos er andra?! Tar tacksamt emot alla förslag
    Kolla på second hand butiker... dom brukar kunna ha äldre kläder.
  • yingyang

tupera håret mycket ta chockrosa tröja med en vit el mintgrön tröja under den & en kort ljus jeanskjol & mkt rouge & rosa ögonskugga samt ljusrosa läppstift ;) berätta sen vad du tog :)

• La Lola

80-talskläder...gå in på H&M o handla....de har ju massa sånt.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • M och M

Tack!! Vad ni är snälla

Festen är inte förrän i början av augusti så jag har lite tid på mig att leta bra saker.

Kommer ni på något mer får ni gärna höra av er igen!!

• yingyang

jättebreda skärp i midjan funkar också :) & stora plastörhängen & plastskor ;)

• Nihao

70-tal: Utsvängda byxor, höga och tighta upptill. Blusar. Flowerpower. Flum. Byxdress. Knytblusar. Platådojjor.

80-tal: Axelvaddar. Polisonghåret utsprayat och lagt bakåt (Typ Dallas). Rouge. Puff-lugg med spray (kan också ses på övervintrade "hottisar" från 80-talet, dvs 40-åringar idag som då var poppis o snygga så de håller fast vid det). Ridbyxor.
    Loafers, vita jeans-/jackor/västar. Fransar på jackor mm. Pastell.

• M och M

Skrattar hela tiden och tänker mig tillbaka... Är 71:a själv så 80-talet har jag varit med om ordentligt. Synd att man inte sparat sina gamla hemska kläder. Bra med lite uppfräschning av hjärnan och bra idéer från er andra - TACK!!!!!!!!

• yingyang

är också -71 :a 6 ja man minns ryser & njuter på samma gång tänk vilka axelvaddar man hade :D & de är på väg tillbaka vet du det ;)

• M och M

yingyang - Axelvaddar är inte precis vad man gått och längtat efter... Har märkt att ju äldre man blir desto längre tid tar det att 'vänja' sig vid modet. Låter som man är pensionär När man till sist kapitulerat, så är det på väg ut igen

Jag hade själv rejäla axelvaddar, tuperat hår med slingor, stora örhängen, massor med armband, storskjortor och till sist kornblå kajal och mascara... Tänk vilken tur att jag blev påmind. Det stod helt still i huvudet innan.

Har du varit på 80-tals fest själv?

Underbar liten bebis förresten Längtar efter nr 3 själv rent känslomässigt men inte med huvudet... Har en kille på snart 4 och en dotter som är 1 1/2. Fullt ös!

• yingyang

hej tack , nej inte nu men på 80 talet var man ju minns du syntluggen med & smala nitbälten :)

• yingyang

hej TS hur blir / blev det :)

• M och M

Har inte hunnit någon ännu... Här är ombyggnadsKAOS hemma. Total KAOS men jag ska sätta mig ner och fundera och kolla gammla kartonger. Har en lillasyster som är 20 år yngre än mig (17) och hon har rätt mkt kläder idag som man känner igen från förr

• M och M

Hej igen!

Nu är det gjort!!! Jag blev supercool Det slutade med att jag lånade kläder från min lillasyster och köpte lite så att jag blev en tidig 80-talstjej, tänk Madonna/Cindy Lauper.

Höga, slitna converce, tunna svarta strumpbyxor med stora hål, utanpå dessa nätstrumpor och ett par rosa strumpor längst ner. Vit och svartrandig tajt kjol.
    Svart BH med strass på axelband, svart linne, utanpå detta ett rosa nätlinne och sedan en stor och 80-talig rosa tunn tröja, djupt urringad och bred. Rosa och svarta nitbälten, många svarta armband, randiga plastörhängen. Håret tupperat och uppsatt åt ena sidan med en stor klämma. Tupperad lugg åt sidan. Rosa slingor. Rosa naglar, rosa läppglans, rosa rouge, blå/grön/rosa ögon. Jag blev en succé, ha ha! Hade jättekul och speciellt kul var det att alla såg vem jag var

Kanske tips till någon annan som har samma idétorka som jag hade från början

Svar på tråden 70/80-tals fest... Vad ska jag ha på mig?