• Med två små

Nån som har en stor hemmapool?

Hej! Vi har en sådan där stor pool med uppblåsbar kant som alla köper nu för tiden - men jag blir helt förvirrad av alla kemikalier som finns att köpa till den!

Vad behöver man ha för att inte få massor av bakterier? Det finns ju klor och det ena med det andra, men vad ska man egentligen välja?

Hoppas någon vet!!

• Svar på tråden Nån som har en stor hemmapool?
  • HOCHM

Vi köpte ett färdigt paket till poolen. Där i finns det klor, ph, flocking och algmedel. Kan vara något mer, kommer inte på det just nu. Men i alla fall så finns det ett schema med i paketet för varje vecka, vilket medel som ska användas när och hur mycket. Annars hade jag inte heller någon aning om hur man gör:)

• Med två små

Å, tack så mycket för det snabba svaret! Vet du ungefär vad paketet hette och i vilken affär ni köpte det? Ska in till stan nu på eftermiddagen och tänkte shoppa kemikalier då ;)

• HOCHM

Det hette nog poolpaketet, köpte det på ÖB. Har sett att Maxi säljer samma paket också.

• Med två små

Gött! Jag ska till Maxi så då blir det till att inhandla ett st poolpaket där. Tack för hjälpen!

• HOCHM

Varsågod! Det var så lite så och lycka till:)

• Jesster

Harald Nyborg har billiga poolpaket och testgrejer om du skulle ha en sådan butik i närheten

Den som söker han finner - www.google.se
  • Med två små

Tyvärr så har vi inte Harald Nyborg här, bor mellan Skövde och Skara och utbudet är något begränsat ;)

Svar på tråden Nån som har en stor hemmapool?