Tips på skola/dagis..
Behöver tips på skola för 5e klassare och dagis för 2 ½ åring i västra innestaden i Malmö
Motivera gärna ditt svar.
Behöver tips på skola för 5e klassare och dagis för 2 ½ åring i västra innestaden i Malmö
Motivera gärna ditt svar.
skolor kan jag inte tala för men förskolor finns en del
1. stock och sten uteförskola. ligger i pildammsparken på lite olika ställen beroende på avdelning (5 avdelningar, 107 barn, som mest 5 barn/vuxen. öppet 7 -17
2. roskilde förskola. gammal gedigen förskola med 4 avdelningar. ligger precis i början av pildammsparken. är ute mycket. öppet 7-17
3. hästhagen. 5 avdelningar varav en uteavdelning. öppet 6.15 - 18 eller 18.30
sen finns pildammsstadens förskola, liten förskola och smultronstället som är ännu mindre.
jag arbetar på stock och sten så enligt mig är den bäst =)
puffar lite..
puffar lite..
Bra skolor i västra innerstaden är Fridhemsskolan, Ribersborgsskolan, Bladins (privat) mellanhedens skola. Mindre bra Dammfriskolan och Lorensborgsskola, sen lite närmre stan finns Västra skolan (på gamla västern).
Roskolde förskola är bra, jag har hört väldigt dåligt om en förskola på köpenhamnsvägen, minns ej namnet. Ankarets förskola har jag också hört dåligt om. Pluton el. liknande har jag hört bra om och där jobbar en jättebra pedagog som jobbade på min sons förskola tidigare.
tack tack, tar gärna emot mer tips och omdömme.. :)
Jag funderar på att sätta min son på Bladins, är det någon som har erfarenhet av den skolan?
Blåögon: Jag har hört att det är svårt att få plats där så man har nog tur om man får en plats. Jag har hört att barnen som går där kommer från olika delar av Malmö, därför kanske det inte blir samma gemenskap mellan barnen, eftersom de inte bor i samma kvarter el. närområde o kan springa o leka hos varandra på fritiden.
Jag har också hört att barnen är väldigt märkesmedvetna, skryter om tillgångar. Men att barnen får bra resultat med bra lärare. (Har en vän som arbetar där).
Blåögon: Det är väl bara att sätta i kl och hoppas på det bästa. De har anmälningsblanketter på nätet. Du kan ju ringa och påpeka hur nära du bor men jag tror inte de går efter det utan turordning.
Skriver ut blanketten och skickar den express så fort bebisen är ute.