• mamma9905

Bila eller flyga till Malaga i Spanien?

Vad är bäst med att bila eller flyga ned till Malaga i Spanien!? Vad är fördelar och nackdelar för att bila/flyga?

• Svar på tråden Bila eller flyga till Malaga i Spanien?
  • Fruochmamma

Problemet med flygen till Malaga är att det nuförtiden finns ganska begränsade med billigare flygbolag och priserna med text Lufthansa eller SAS kan gå uppemot 7'000:-. Norwegian Air har billigare flyg men färre avgångar. Beror lite på hur flexbel du är.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • besj

300 mil enkel resa från Stockholm gör att jag i första hand skulle flyga. JAg tycker inte det är semester att åka bil långa sträckor...
    600 mil + broar + motorvägsavgifter gör ju att bilresan kostar åtminstone 10000 kr.
    Bokar man resan i god tid så brukar det finnas alternativ för 3000 kr per person eller lägre.

• Fruochmamma
    besj skrev 2009-06-25 07:53:54 följande:
    300 mil enkel resa från Stockholm gör att jag i första hand skulle flyga. JAg tycker inte det är semester att åka bil långa sträckor...600 mil + broar + motorvägsavgifter gör ju att bilresan kostar åtminstone 10000 kr.Bokar man resan i god tid så brukar det finnas alternativ för 3000 kr per person eller lägre.
    Bara nyfiken vart du hittar dessa flyg?

Vi flyger nämligen mycket till Malaga med/för jobbet och har jätte problem med att hitta billiga flyg även ifall vi kollar ca 5 månder innan. De har kostat uppåt 7000:-.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • evaoregon
    besj skrev 2009-06-25 07:53:54 följande:
    300 mil enkel resa från Stockholm gör att jag i första hand skulle flyga. JAg tycker inte det är semester att åka bil långa sträckor... 600 mil + broar + motorvägsavgifter gör ju att bilresan kostar åtminstone 10000 kr. Bokar man resan i god tid så brukar det finnas alternativ för 3000 kr per person eller lägre.
    Jag skulle välja flyget pga den långa sträckan.
  • besj
    Fruochmamma skrev 2009-06-25 08:49:47 följande:
    Bara nyfiken vart du hittar dessa flyg?Vi flyger nämligen mycket till Malaga med/för jobbet och har jätte problem med att hitta billiga flyg även ifall vi kollar ca 5 månder innan. De har kostat uppåt 7000:-.
    Spanair.se, iberia.se och seat24.se...
  • besj
    Fruochmamma skrev 2009-06-25 08:49:47 följande:
    Bara nyfiken vart du hittar dessa flyg?Vi flyger nämligen mycket till Malaga med/för jobbet och har jätte problem med att hitta billiga flyg även ifall vi kollar ca 5 månder innan. De har kostat uppåt 7000:-.
    Tittar just nu pa spanair.se i november (fyra månader framåt). De har gott om avgångar från 1900 till 2600 kr...
Svar på tråden Bila eller flyga till Malaga i Spanien?