m3ssy skrev 2009-06-24 19:29:20 följande:
Gissar att vaccinet är Prevenar mot pneumokocker
aha, men det vaccinet har min dotter redan fått och hon är född 07... tom gratis fast vi fick info om att endast för barn födda efter april 08 skulle det vara gratis för, men bara att tacka och ta emot!

happy2 skrev 2009-06-24 19:42:58 följande:
Prevaner var ett av vaccinet i allafall,, tack för att du friskade opp minnet,,Mina söner har ofta lungiflammationer öroninflammationer, halsfluss,, krupp samt att de är astmatiska,, De är i stora drag infektionskännsligare än vanligt,, tillbringat mycket tid på sjukhus, akuten samt vc och alla dv undersökningar som de går i genom regelbundet för att hålla koll på hur kroppen läker o står emot vanliga barnsjukdommar,, Sen har de åkt på sjukdommar som är mindre vanliga hos barn bla bältros,,
oj bältros lät inget vidare att drabbas av som barn, stackars barn!
halsfluss fick inte barn under 2 år sa läkaren som undersökte min dotter.. men det hade hon visst, första gången då hon var 9 månader... sen har hon haft det flera ggr...
min dotter har varit så sjuk sen hon började dagis i feb... "bara" vanliga förkylningar har tagit jättehårt på henne och personalen har sagt att hon är lätt blir sjuk, visst det börjar lugna sig nu.. men så otroligt jobbigt det har varit!