• fru kreativ

Crepes-fyllningar? *akut*

Nu har jag lyckats bjuda hem folk utan att veta vad jag ska ge dem på bordet! men kom på att crepes är ju gott och går att förbereda ganska långt också. Men mina gamla skink o räkfyllningar känns tråkiga, finns det någon som har supergoda fyllningstips?

• Svar på tråden Crepes-fyllningar? *akut*
  • Lola Jämtland

Köttfärs och hackad lök som är stekt tillsammans...gärna med kryddor oxå...

Mjukost funkar oxå....

• mamma2004

svampstuvning i crepsen tycker jag är väldigt gott... Har tyvärr inget recept så här, men det finns väl i de flesta kokböckerna.

• Fille Fjonkan

Stekt (färsk) spenat och Philadelphiaost (gärna med örter & vitlök) är smaskens.

• Blåklocka

Visserligen med skinka, men ändå lite annorlunda. Hacka rökt skinka och purjolök. Blanda med creme fraiche (vanlig), tillsätt lite pressad citron och grovmalen svartpeppar samt lite salt. Fyll pannkakorna, rulla ihop och riven ost över. Jättegott!

• Jannamia

Detn här fyllvingen är min favorit!

Crepesfyllning med dillstuvade räkor

150?200 g räkor, rensade
    1 dl dill, hackad
    3 äggulor
    200 g smör
    salt, vitpeppar från kvarn
    några droppar pressad citron

Gör så här:

Lägg äggulorna i en bunke och ställ den i vattenbad på svag värme.

Vispa tills det blir tjockflytande och krämigt.

Skira smöret och vispa ner det i äggsmeten ? först droppvis, sedan i en fin stråle.

Smaka av med salt och peppar och citron.

Lägg ner räkorna och dillen i såsen och rör om.

Fördela fyllningen, på crêpsen och rulla ihop dem.

Placera i en smord eldfast form och strö över osten.

Gratinera i cirka 15 minuter.

• cotton

grillad kyckling du petat av skinn och ben från som du rör med creme fraiche, en vitlöksklyfta, citronpeppar och 100 gr fetaost. Rulla in i crepen, in i ugnen i 15 minuter med smulad fetaost över.

Sååå gott!

Svar på tråden Crepes-fyllningar? *akut*