• Asra

Vilken är den bästa ringsjalen ???

Att jag ska köpa sjal eller sjalar det är jag helt inställt på. Men jag velar hela tiden och vet inte vilka jag ska börja med. Jag hade nog tänkt att köpa både en knytsjal och en ringsjal för att kunnaa använda snabbt och smidigt.

Jag antar att det är bättre med en ringsjal som har lite kraftigare tyg, stämmer det?

Vilken är den bästa ringsjalen?

• Svar på tråden Vilken är den bästa ringsjalen ???
  • ladyhawk

Huggababy fick bra restresultat av Vi föräldrars panel. Jag har en kopia, och tycker den är kanonbra. Har iofs inte testat någon annan.

• cookiemonster

Fick hem min första ringsjal igår: Ella Roo....men ärligt talat så vet jag inte vad jag tycker om den...det känns inte som min 9 mån sitter bra där. Å andra sidan så står det att det krävs övning.

Tycker att han sitter hårt åt nere vid rumpan men det är löst vid ryggen så att han sitter tillbakalutad....svårt att förklara. Jag kanske skall skriva en egen tråd om det förresten. Sorry.

• Alvi

cookiemonster: ... Har du testat att dra i bara en kant av sjalen... ?Alltså bara den överta delen typ, med sömmen o så... Då dras "ryggtyget" åt...

Asra; JAg har en MAyaWrap och jag tycker att tyget är underbart, men pga vikningen kan man helst bara ha den på en axel... Har sytt en egen www.familjeliv.se/krypin/liljasfarsa/gallery/php2i9gs1.jpg där vikningen faktiskt är skönare...

• cookiemonster

Sisu: jag skall testa ordentligt imorgon. Tack för tipset!

• SophiaM

Jag har sytt en egen sjal! 100:- sammanlagt kostade den med ringar, tyg och tråd. Helt okej! Den är kanon bra...

Cookiemonster: gör som Sisu säger, då blir det nog bättre!!

• Ylle

jag har en maya wrap och gillar den skarpt fastän den är ganska tunn! finns i massa fina färger också... den funkar att ha på båda axlarna men jag har den oftast på min högra eftersom jag tycker bäst om att bära min fjompa (11 månader, 11 kg) på vänstra höften. jag har spatserat omkring på stan med den fast jag egentligen bara tänkte ha den inne eller för kortare transporter typ till lekplatsen, men det går bra...

annars har jag hört att ella roo är himla skön. den är lite vadderad, men då blir det ju också varmare.

Svar på tråden Vilken är den bästa ringsjalen ???