• Syster Luring

Rökt sik?!

Är jättesugen på rökt sik - är det någon som vet om det är okej att äta under graviditeten?

Tacksam snabbt svar då den rökta siken redan är på väg hem från fiskeläget med ett MC-bud... {#lang_emotions_tongue_out}

August -95 & Lillebror -09 ♥
  • Svar på tråden Rökt sik?!
  • Syster Luring

Puff puff

• La Lola

Sik är ok enligt fisklistan:
    www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV

O för rökt fisk gäller detta (från samma länk):
    "Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum."

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Syster Luring
    La Lola skrev 2009-06-24 22:04:07 följande:
    Sik är ok enligt fisklistan:www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=12551&e...O för rökt fisk gäller detta (från samma länk):"Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum."
    Tack för ditt svar. Tyvärr kom det för sent, jag vågade inte äta den efter att ha googlat så min bror erbjöd sig att "hjälpa till". Tack ändå. {#lang_emotions_sunny}
  • La Lola
    Syster Luring skrev 2009-06-24 23:24:12 följande:
    Tack för ditt svar. Tyvärr kom det för sent, jag vågade inte äta den efter att ha googlat så min bror erbjöd sig att "hjälpa till". Tack ändå.
    Tråkigt att du gick miste om det.

Fick du inga kostrådspapper av din BM vid inskrivningen så att du kunde ha kollat själv? (det hade kanske gått lite fortare)
  • Syster Luring
    La Lola skrev 2009-06-25 00:21:51 följande:
    Tråkigt att du gick miste om det. Fick du inga kostrådspapper av din BM vid inskrivningen så att du kunde ha kollat själv? (det hade kanske gått lite fortare)
    Hittade inget i dem om just rökt sik - det jag googlat gällde främst vacuumförpackad rökt sik. Den här visade sig förvisso vara nyrökt och invirad i ett papper men som sagt då hade jag redan deppat ner mig i hemskheter som listerios och tänkte att jag överlever nog kvällen även utan sik... {#lang_emotions_wink}
  • La Lola
    Syster Luring skrev 2009-06-25 00:26:58 följande:
    Hittade inget i dem om just rökt sik - det jag googlat gällde främst vacuumförpackad rökt sik. Den här visade sig förvisso vara nyrökt och invirad i ett papper men som sagt då hade jag redan deppat ner mig i hemskheter som listerios och tänkte att jag överlever nog kvällen även utan sik...
    Står det ingen fisklista i de pappren alltså?
    För det ska vara exakt lika info som i länken jag hänvisat till.
  • Syster Luring
    La Lola skrev 2009-06-25 00:29:44 följande:
    Står det ingen fisklista i de pappren alltså? För det ska vara exakt lika info som i länken jag hänvisat till.
    Jag googlade kostråd för gravida, kollade inte i papperen iofs. Sik-tåget har gått för denna gången, nu är det dags för sängen. Natti natti och tack för hjälpen. {#lang_emotions_smile}
  • Mumin80

Sik är ok, nyrökt = inga problem! Är den dessutom varmrökt=perfekt.

• Syster Luring

Åh tänk om jag hade fått höra det igår, jag hade kunnat mörda för den väldoftande fisken i ddet vita papperet som min bror så hjälpsamt erbjöd sig hjälpa till med att äta upp.... *suck* Tur att man bor vid havet och att det är en sån bra bit kvar av sommaren - det kommer att gå fler siktåg. {#lang_emotions_laughing}

Tack söta ni för svaren.

Svar på tråden Rökt sik?!