vad för godis till laktosintolerant?
Hejsan. Om man inte tål laktos, vilket godis kan man äta då? Behöver verkligen veta då jag inte alls kan sånt, och för att jag ska ge min arbetskamrat det i en liten present...
Tacksam för svar! Verkligen :)
Hejsan. Om man inte tål laktos, vilket godis kan man äta då? Behöver verkligen veta då jag inte alls kan sånt, och för att jag ska ge min arbetskamrat det i en liten present...
Tacksam för svar! Verkligen :)
Det mesta i geleform.. gelehallon, bilar, zoo, pim pim.
å geléhallon är gott! Då kan jag nalla av henne:p Tack så mkt:D
Finns det ngt i cokladform också?
Allt som inte innehåller mjölk funkar ju. Således borde ren choklad gå bra också.
Mörk choklad är oftare OK. Förutom gelégodis funkar även t.ex. skumgodis.
laktos finns i mejeri produkter....tex choklad (mjölk)...osv
Allt segt, surt , skum...går bra
Finns mjölkfri choklad, vet inte hur den smakar men... om "din" affär har den borde den ligga bland glutenfria produkterna, men det är ju olika med, vet bara att den ligger där i "min" affär
Wienernougat innehåller ingen mjölk och mycket mörk choklad kan också funka. Beror ju lite på hur känslig din kollega är. På många sorter står det att det kan finnas spår. Läs innehållsdeklarationerna!
hon får mest bara ont i magen, så hon kan ju äta lite mjölk, men man vill ju helst inte att hon ska gå med ond mage hela degen:)
Tack för alla svar i alla fall. Jag får suga lite på detta och bestämma mig för ngt smaskigt:)
Läs ingrediensförteckningen! Om produkten innehåller något med mjölk så skippa den, om den inte gör det så är den ok. Tillverkarna måste deklarera allergener i ingredienserna (t.ex. mjölk).