• SaraF

Prickar av solkräm?

Hej!

De senaste dagarna har jag ju smörjt min tjej på 2 år varje dag eftersom de är ute mycket på dagarna på dagis och nu har jag sett att hon fått små små prickar på de områden som smörjs mest.

Jag undrar om hon kan vara överkänslig mot solkrämen. Det är Niveas för barn, solskyddsfaktor 25. Jag funderar på att köpa apotekets istället. Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Prickar av solkräm?
  • 3 barns mor

har aco kids 50 till dottern köpt på apoteket och hon har också fått prickar dom senaste dagarn där jag smörjat med den.

• ensamstående mamma till 2

Kan det inte vara värme utslag??!!!

• lilyanna
    SaraF skrev 2009-06-24 21:37:44 följande:
    Hej!De senaste dagarna har jag ju smörjt min tjej på 2 år varje dag eftersom de är ute mycket på dagarna på dagis och nu har jag sett att hon fått små små prickar på de områden som smörjs mest.Jag undrar om hon kan vara överkänslig mot solkrämen. Det är Niveas för barn, solskyddsfaktor 25. Jag funderar på att köpa apotekets istället. Någon som har erfarenhet?
    Vi hade Niveas för barn förra sommaren till vår son och fick byta solkräm då han fick utslag utav den.
    Kan rekomendera Garnier Ambre Solair SPF 30+ for Kids, den bytte vi till och sen dess har han inte fått ett enda utslag !
    Oliver 070327, lillebror BF 090814
  • Dr Mupp

Det är kemiskt filter i den och ja en del barn reagerar på det. Köp fysikaliskt filter i stället. Finns bla Dermanord.

• Dr Mupp

Vår dotter reagerade på apotektes med kombinationsfilter. Dermanord tål hon.

• 3 barns mor
    Dr Mupp skrev 2009-06-25 08:32:17 följande:
    Vår dotter reagerade på apotektes med kombinationsfilter. Dermanord tål hon.
    vart hittar man den
  • Dr Mupp
    3 barns mor skrev 2009-06-25 16:22:59 följande:
    Dr Mupp skrev 2009-06-25 08:32:17 följande: vart hittar man den
    dermanord.se/ gå under hitta återförsäljare.
  • SaraF

Kemiskt?? Är det sant??? Jag som letade efter titandoioxid som det ska vara. Är det kemiskt också! Det är ju inte alls bra! Är det någon som vet om det är kemiskt även i Garniers?

• Dr Mupp
    SaraF skrev 2009-06-27 20:41:44 följande:
    Kemiskt?? Är det sant??? Jag som letade efter titandoioxid som det ska vara. Är det kemiskt också! Det är ju inte alls bra! Är det någon som vet om det är kemiskt även i Garniers?
    Ja det är kemiskt i Garnier.

Just nu är det väl bara DR Hauska och Dermanord som har med endast fysikaliskt filter här i sverige.
  • CCA

Min dotter har reagera på flera olika solkrämer. Jag har prövat olika sorteter och den som funkar bäst för vår dotter är apolivas som finns att köpa på apoteket.

• Enastående ensamstående förälder

Kanske soleksem annars?

Både jag och mina barn får lätt soleksem om vi är ute i solen för mycket, trots solskyddsfaktor 30 och vi är inte extra ljushyade eller så.

Jenny

Svar på tråden Prickar av solkräm?