• Anonym (ins)

Insättning sertralin

Imorgon ska jag börja med sertralin. Först 25mg i tre dagar för att sedan gå upp till 50mg. Jag är helt nybörjare på det här, hur har er insättning gått till och framförallt hur har ni mått? Ska ni ta tabletten morgon eller kväll?

• Svar på tråden Insättning sertralin
  • Anonym

Räkna med att du kommer må SKIT.

• Anonym (ins)

Ja efter att läst här inne börjar jag förstå det....

Kan du berätta lite mer?

• Anonym

Är du deprimerad så kommer du antagligen må som du gör idag om inte ännu värre i 2-4 veckor.
    Sedan vänder det, så ha tålamod.

Du har säkert läst om biverkningarna....jag fick typ alla.

Men det är värt att härda ut dom veckorna för att sedan få må bra eller iallafall "bättre".

Dock försvann sexlusten

• Anonym (ins)

Låter inget vidare... blir typ hur skraj som helst! Vet inte om jag vill äta tabl, men det "skadar" ju inte att testa. Läkaren sa dock att jag måste ge det minst fyra veckor innan jag dömmer ut medicinen..

• Anonym (ins)

Så då har man svalt sin första tablett.... Hur länge brukar det ta innan man känner av det? Eller man kanske inte känner av något på 25mg?

• Anonym

Vet inte om du kommer känna av 25 mg. Jag började på 50 mg direkt.

Vet inte hur fort jag fick mina biverkningar, men inom 3 dygn.

• Anonym (same)

Jag går också på dessa tabletter, är på dag 8 idag.
    Känner ingen skillnad faktiskt, möjligtvis lite tröttare.

• Anonym (same)

Anonym (same) skrev 2009-06-25 09:29:51 följande:

Jag går också på dessa tabletter, är på dag 8 idag.Känner ingen skillnad faktiskt, möjligtvis lite tröttare.
    Kanske ska tillägga att jag har 50 mg.
  • Anonym (ins)

Okej, antar att 25mg är en ganska låg dos. Är tanken att ni ska stanna på 50mg? Min läkare sa att pillrena ska motverka trötthet så vill inte ha det som biverkning! Tar ni på morgonen eller kvällen, spelar det någon roll?

• Anonym

Först tog jag på morgonen, nu tar jag på kvällen.

Svar på tråden Insättning sertralin