• Piff och Puff

Kvicksilver i vaccin?

Hej,

Fick precis höra idag att det kan finnas kvicksilver i vaccinet och att man ska be om att få vaccin utan detta i men att man då måste betala extra.

Är det någon som vet något om detta? Jag hade nämligen aldrig hört något om det förräns idag.

• Svar på tråden Kvicksilver i vaccin?
  • Miss Daisy

Tror det är en skröna. Varför skulle de ha gift i vaccinet om man kan samma vaccin utan giftet? Det är ju inte så att sjukvården vill förgifta sveriges barn.

• Viran

Det har varit kvicksilver i vaccinet. Men det är utbytt till något liknande. Är skitmycket gifter i vaccin, jag vaccinerar inte mina barn..

• Piff och Puff

Viran; du vaccinerar inte dina barn?! Intressant att höra varför du itne gör det. Blir lite förvånad. Trodde det var självklart att man ville göra det men hör gärna varför man inte skulle vilja göra det.

• Titti och mini

NEJ - inga gifter, inget kvicksilver i vaccin!!! Viran - vart har du läst det??? Detta är gamla hederliga skrönor o ibland rena lögner sprida av vaccinationsmotståndare o altermativ medicinare

• Viran

Jaja jag orkar inte med mera tjöt...

• Themis

Men snark hur trött blir jag-har bara skrivt tvåtton gånger härinne att Sverige slutade med kvicksilversalter/tiomersal som adjuvans i vacciner i början av 90-talet.

Exakt vad som finns i alla barnvacciner idag samt mycket annan information finns här:

www.smittskyddsinstitutet.se/SMItemplates/Article____3436.aspx

Smittskyddsinstitutet är förvisso inte perfekt men deras innehållsförteckning tror jag på.

• Titti och mini

Viran - va??? Men en källa har du väl iaf??? Jga menar inget illa, men jag tycker dte är väldigt synd när man påstår ngt men sen inte belägger det Är så mkt felinformation om vaccin o så mkt folk tror så vet du ngt så är det ju jättebra att du visar på källan

• Themis

OBS-man får scrolla ner en bit på sidan-finns många frågor där, tjö!

• Viran

Men inga källor som man uppger duger för de som tycker vaccinet är bra. Jag har läst en del men är inte färdig om man säger så...

• Titti och mini

Viran - men vad är det för källor då? Att tala om källkritik är ju faktiskt av betydelse när det gäller så här viktiga saker o om du tror på gnt så försöker väl ingen övertyga dig eller?

• 26april

Det slutade dem med för länge sedan.

• Piff och Puff

Oj, jag hade ingen aning om att det var en fråga som varit uppe tidugare och att det fanns så starka åsikter för och emot. Men tack för era svar. Jag ska in och läsa på smittskyddsistitutet. Oavsett kommer jag nog vaccinera min dotter. Verkar väl som de flesta faktiskt vaccinerar sina barn. Och inte skulle väl BVC ge barnen något som är farligt för dem?!!!

Svar på tråden Kvicksilver i vaccin?