Vilket smörgåspålägg??
Vilket pålägg till frukostmackorna kan vi ta med oss på en tälttur utan kylmöjligheter? Jag verkar ha dålig fantasi för jag kommer inte på ett enda...
Kommer ni på några?
Vilket pålägg till frukostmackorna kan vi ta med oss på en tälttur utan kylmöjligheter? Jag verkar ha dålig fantasi för jag kommer inte på ett enda...
Kommer ni på några?
Hur länge ska ni vara borta? Det mesta på tub brukar funka bra. Om ni tältar i närheten av vatten så kan ni lägga kylvarorna i en plastpåse och sänka ner i vattnet med hjälp av en sten eller nåt, det är kallare där.
Vi blir borta en vecka. Mycket bra idé med vattnet!! Tack! ..Vi kanske kunde göra ett kylskåp med en hink vatten i skuggan..
mjukost, en del salami (typ de som förvars i rumstemperatur i butiken), smör klarar sig om de förvaras svalt i skuggan. grönsaker.
Om ni ska vara flera dagr på samma ställe så kan ni gräva ett djupt hål att förvara maten i också men då behövs det ju någon tungt att ha som lock.
Vatten är väl inte kylskåpskallt precis nu? Jag brukar satsa på olika ostar på tub eller färska grönsaker. Mosad avokado med lite salt och peppar är ju toppen!
Nutella funkar ju med
Makrill, tonfisk och annat på konservburk.
Hommus finns också på konservburk.
Annars kan man ju koka ägg också, om ni ska ha tirangakök med er?
/J.