• black sun

Är det ok att som 38-åring klä sig nästan som en fjortis?

Jag är 38 år men får ganska ofta höra att jag ser yngre ut. Jag har långt mörkt hår som är lite sådär uppklippt med längre nertill typ som många fjortisar har. Jag sminkar mig varje dag, men ganska vanlig sminkning, med foundation, kajal, brun ögonskugga och mascara.
    Jag klär mig oftast i jeans och linne eller t-shirt och huvtröjor. På sommaren har jag långa shorts med linne eller t-shirt till eller jeanskjol med linne till.

Idag har jag på mig en svart lite urtvättad jeanskjol som är sådär fransig nertill, ett svart snävt linne och ett lite lösare kornblått linne med text på, utanpå. Till det har jag kängor som går till under knäna och långá strumpor som slutar precis vid kanten på kängorna.

Jag är normalviktig.

Vad tycker ni, är det här en ok klädsel för en 38-åring i era ögon eller skulle ni störa er som fan om ni såg mig?

• Svar på tråden Är det ok att som 38-åring klä sig nästan som en fjortis?
  • puss

måste säga att det lätt ser patetiskt ut! som du beskriver det låter det dock helt ok, "fjortisklädsel" kan ju se olika ut.

• puss

knähöga kängor låter lite skumt dock, plocka fram dem i oktober istället!

• Aiwendil

Det enda jag kan störa mig på (störa och störa men tänka en gång extra) är när tjejjer över typ... låt säga 25 har magvisartröjor och musvarningskjolar.
    Då tycker jag det ser billigt ut.
    Det ser billigt ut på yngre tjejer också men jag tänker nog då att "oj, dom försöker se yngre ut än vad dom är"...
    Din beskrivning av klädsel är inte densamma och jag skulle inte lägga märke till det som något konstigt eller så!

Isak ska få en lillebror ~ BF 2009.08.21
  • trettioplus

Mångfald är roligt.
    Är det någon som stör sig är det deras problem.

• solskina

Nja det handlar mycket tycker jag hur man är som person, inte bara hur kläderna sitter.

Jag är i 39år och jag försöker följa med i trenderna men jag skulle aldrig klä mig som min 17åriga dotter.
    Men jag har inte kropp för det heller.

Men jag tycker själv att jag inte vill att det ska lyssa 40års kris om mig!
    Det är jag jätte noga med. Jag sminkar mig enbart med maskara varje dag.

Jag vet att tjejer i våran ålder kan störa mig, om dom går i höga klackar och fnissar som en tonåring. Med klimaterie rött hår. Jag har svårt för sådana brudar.

• puss

45åringar med två tofsar är också lite av banan, anser jag

• Niinaaa

Men om man sminkar sig varje dag med MER än bara mascara är väl inte fjortisvarning. *förvånad*
    Det är väl att man är mån om sitt utseende.

Då är jag irriterad på dom som inte gör det. De som bara skiter i utseendet.

• red rose 06

jag tyckr att det ser vulgärt ut, billigt!
    sen gillar jag inte alls tröjor med tryck på, det ser billigt ut! typ en förorts morsa, det ånda som fattas e en cigg i kjäften o stå o skrika på sina unfgar, eller solaruim brun, med blekt hår, uuush! jag ryser...

sen om du tyckera tt du ser bra ut, så visst klä dig så.
    men jag tycker inte det e snyggt;)

o det väsrta e ju när man ser äldre komma med två toffsar!! varför??

• puss

red rose 06 skrev 2009-06-25 09:47:30 följande:

jag tyckr att det ser vulgärt ut, billigt!sen gillar jag inte alls tröjor med tryck på, det ser billigt ut! typ en förorts morsa, det ånda som fattas e en cigg i kjäften o stå o skrika på sina unfgar, eller solaruim brun, med blekt hår, uuush! jag ryser...sen om du tyckera tt du ser bra ut, så visst klä dig så.men jag tycker inte det e snyggt;)o det väsrta e ju när man ser äldre komma med två toffsar!! varför??
    ja urs för förorter!! vam vill bo i danderyd lixom, värsta ghettot ju.
Svar på tråden Är det ok att som 38-åring klä sig nästan som en fjortis?