• Legolina

bra myggnät - hur gör ni andra?

Hej hopp så var värmen och myggen här...

Andra sommaren i huset och nu MÅSTE vi ha myggnät!
    Men var hittar man bra smidiga?

Vi har elitfönster - pivothängda. alltså såna man öppnar utåt med ett handtag nedtill.

Hjaaalp!

• Svar på tråden bra myggnät - hur gör ni andra?
  • Fruochmamma

Vi funderar på detsamma till våran sommarstuga, men förmodligen kommer vi kolla på tex Hornbach eller Byggmax och se ifall vi kan hitta ngn lösning där. Kommer antagligen behöva för både fönster & dörr.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Legolina
    Fruochmamma skrev 2009-06-25 10:17:50 följande:
    Vi funderar på detsamma till våran sommarstuga, men förmodligen kommer vi kolla på tex Hornbach eller Byggmax och se ifall vi kan hitta ngn lösning där. Kommer antagligen behöva för både fönster & dörr.
    Ska man snickra nån ram då- -till nätet?

Men hur fäster man det då? Jag vill ju inte göra fula fästen i mina nya fönster ...
  • Fruochmamma
    Legolina skrev 2009-06-25 10:28:33 följande:
    Ska man snickra nån ram då- -till nätet?Men hur fäster man det då? Jag vill ju inte göra fula fästen i mina nya fönster ...
    Bra fråga men det är egentligen något min händige make får roa sig med.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Pappa G

Biltema har ett myggfönster med vitlackad aluminiumram, som man kan anpassa efter fönstrets storlek.

• camomille

måste tipsa om ett myggnät som jag köpt till landet. det finns på clas-ohlson, det är ett kardborr-band som är självhäftande som man klistrar fast runt fönstret sedan så fäster man myggnätet på kardborrbandet. lätt att sätta upp och håller myggen ute! billigt var det också

• Pappa G
    camomille skrev 2009-07-01 08:37:20 följande:
    måste tipsa om ett myggnät som jag köpt till landet. det finns på clas-ohlson, det är ett kardborr-band som är självhäftande som man klistrar fast runt fönstret sedan så fäster man myggnätet på kardborrbandet. lätt att sätta upp och håller myggen ute! billigt var det också
    Sådana hade vi tidigare också.
    Nackdelen är att man får klistrade kardborrband på listerna runt fönstret, som efter något år ser halvskitiga ut. Och när det behöver målas om, så går de ju inte att få bort så lätt heller..
  • Moniqe1979

hittade färdigsydda långa spetsgardiner i offwhite på rusta förra året för 149:- för 2 dörrlånga våder (räckte till 4 fönster/paket) , satte tyngder i nedkant (sånna där bly kul band som finns i tyg affären) har dem fördragna då fönstrena är öppna visst nån enstaka mygga hittar in men inte många. blåser det sätter vi ihop dem med en säkerhets nål på mitten. bra mycket snyggare än "myggnäts nät"

• Beah01

vi köpte myggnät på metervara, sydde upp egna och hängde upp fungerar alldeles utmärkt i sommarstugan

myggnatmetervara.se säljer per meter billigt på nätet. 

• Quark

Det finns myggardin som rullgardin också. Har för mig vi köpte vår på Hornbach, den har plastlister att glida i. Men jag är ju allergisk mot myggbett så jag ville ha något rejält. Du kan googla myggnät rullgardin.

Svar på tråden bra myggnät - hur gör ni andra?