• Svar på tråden 2åring dog av att att gunga gungbräda!
  • Jellona

Jag ryser, håller på att skola in mina barn just nu på dagis. De är 2 och 1 år.

• ebben

dessvärre går det ju inte att skydda sig från ALLT!
    Man kan ju snubbla från en trappa eller vad som helst o falla olyckligt tex o slå ihjäl sig........om ni fattar hur jag tänker.
    Man kan inte linda in världen i bomull-o tyvärr kommer olyckor att ske.

• Heisan

Det är så fruktansvärt det som hänt. Hon hade verkligen maximal otur. Ibland önskar man att man kunde skydda sig mot alla olyckor som kan hända, men man har ju ett liv att leva också. Stackars familj, stackars dagisbarn, personal och andra berörda. *Tårögd*

• MikkisPikkis

Åhh, gör så ont i hjärtat när jag läser detta... Usch! Sånt får ju inte hända... Inte opå en förskola... Fast det är ju så som ni säger att det inte går att linda in världen i bomull.

*snyftar* Sänder mina tankar till Flickans familj och personal.
    Tänder ett ljus för den lilla stackars flickan...

• Fam

Såå sorligt och ledsamt. Man känner verkligen med föräldrarna. Som ngn skriver; man kan inte skydda sig mot allt. Hjälmar eller att alltid stå bakom är inte alltid praktiskt genomförbart. Men man kan åtminstone göra det som går. För barn kommer alltid att ramla och slå sig. Men det FÅR inte gå så här illa från ngt så vanligt som en gunga.

Undrar inte ni vad det var för underlag som hon slog sig så illa emot att hon dog??! Det skall vara (enligt lag!) ett tjock lager speciell sand under gungor etc. Man skall inte kunna gå på sanden utan pulsa i den. Var det verkligen det?? Om det var det; fanns stenar eller annat bakom? Kanske Aftonbladet vet?

• Jefa

Fam
    Det var sand runt gungen!

Det var inte långt härifrån som det hände. Satt precis och läste om det i tidningen, och såg först nu att hon inte klarat sig! Usch, stackars familj!

• AnnaZ

Fam:
    Vad har du för glad gubbe i rubriken??? Ett misstag antar jag?

Och jo Aftonbladet skriver om hur det troligen gick till, jag klistrar in till dig:
    "Flickan satt på en gungbräda och lekte då hon föll baklänges och enligt uppgift slog huvudet i det stålfundament som förankrar gungbrädan i marken"

Så sorgligt...

• norgesessan

jag läste i vg(norsk tidning) at en vuxen var mindre än en meter ifrån.....jag trodde aldrig hon skulle dö, jag trodde bara at hon hadde trillat i sanden, och hamnat lite fel...allra först trodde jag att det var et större barn som gungade, och at hon kom i vägen.....än så länge gungar sonen bara i babygungor.....han har suttit i våra knän på gungbrädor, men han har aldrig klarat att hålla i sig...(han har då varit på väg att tippa bakåt) Men det måste varit en konstig gunga, hur har hon klarat att trilla på nåt av metall?????

• Veladis

Det är ju det som är så otäckt...att de kan skada sig så mycket på så "simpla" grejer... Det beror ju liksom på hur de faller... En kompis dotter fick en spricka i skallbenet då hon ramlade ur sängen (5 år), samtidigt som ett annat barn i bekantskapskretsen föll nedför en lång betongtrappa utan att få ens ett blåmärke...

Svar på tråden 2åring dog av att att gunga gungbräda!