utmätningsförsök..
så står det på min kreditupplysning under betalningsanmärkning..
utfärdad 08-03-10..
hur länga ligger den kvar där..?
så står det på min kreditupplysning under betalningsanmärkning..
utfärdad 08-03-10..
hur länga ligger den kvar där..?
ingen som vet?
3 år
Hmmm... vet inte riktigt vad utmätningsförsök är. Men betalningsanmärkningen har du kvar, jag tror att det är tre eller fem år, tills du betalat det sista på räkningen. Kanske det står kvar så länge med? Har inget bra svar egentligen...
att en betalningsanmärkning försvinner efter 3 år från det datum den uppkom OM man betalt den vet ja redan.. men frågan var om utmätningsförsöket..
om man har en misskött kreditkort står det också under betalningsanmärkning, men försvinner efter 2 år.. därför undrade ja hur de var med utmätningsförsöket..
från uc:s hemsida
Utmätningsförsök
Utmätningsförsök innebär att kronofogdemyndigheten vid sitt utmätningsförsök ej erhållit full betalning. Beroende på vilken/vilka åtgärder kronofogdemyndigheten vidtagit redovisar UC försöket antingen under rubriken utmätningsförsök, skuld obetald eller utmätningsförsök, tillgångar saknas. Den förstnämnda rubriken används när åtgärderna inskränkt sig till kontroll av register, t.ex. bilregistret, anställnings- och löneförhållanden. Om åtgärderna varit hembesök eller om sanningsförsäkran gjorts används den senare benämningen.
3 år efter att skulden reglerats.
läste nu på datainspektionen och det verkar vara 3 år sen uppkomsten. men vill du veta säkert ring kronofogden, eller datainspektionen.