• Molban

Lilla Puh i Leksand eller andra affärer i Dalarna med kläder för gravida?

Hur pass brett sortiment har lilla Puh? Bor i Borlänge så jag skulle ju kunna chansa på att åka dit men lite knöligt är det eftersom jag jobbar heltid. Någon som har tips på andra butiker än H&M, Lindex & P&P? Jag tycker att de kläder som finns inne nu är ganska somriga, jag längtar efter en stickad hösttröja eller kofta och bra bastoppar!

• Svar på tråden Lilla Puh i Leksand eller andra affärer i Dalarna med kläder för gravida?
  • Freydis

Det öppnade en affär i Fäggeby för några månader sedan. Jag har åkt förbi skylten flera gånger i sommar och även läst en artikel i Falu Kurren om hon som öppnat affären.
    Åker du vägen mellan Falun och Hedemora står skylten vid vägen strax innan älven.

Affären heter Mumma tror jag ....

• Molban

Fäggeby - vart 17 ligger det? Är det själva butiken som ligger mellan Falun och Hedemora? Tar det lång tid att åka från Falun?

• smarties

Lilla Puh i Leksand är en ganska liten affär, men dom har väldigt fina saker faktiskt, men att bara åka dit för en affär..vette sjutton om det är värt .:)

• Molban

Men Lantliv finns ju också, inte för att de har bebissaker, men det är nästan värt att åka till Leksand bara därför. Vad har Lilla Puh för typ av kläder? Är det främst bebis eller 50% bebis 50% mamma? Typ av klädstil, baskläder eller festkläder eller en blandning? *nyfiken*

• smarties

Lantliv har lite allt möjligt, men hm, baskläder är det nog, fast det finns ju fler klädaffärer, och så finns ju alltid Jambo art också, med lite roliga saker. En annan affär som är värd o besöka i Leksand är ju second hand affären vid Leksands Gymnasium, Spara och Slösa heter den, där kan man göra fynd! :)

• Freydis

Fäggeby ligger ca två mil sv om Borlänge. Du åker över Gustafs och St. Skedvi. Butiken "Mumma" ligger i Fäggeby. Fäggeby ligger där riksvägen (Falun-Hedemora) korsar Dalälven.

Titta på en karta så ser du det lätt!

• esterwester

Kolla in på Mummas hemsida: mummamammaklader.se -där finns karta, öppettider och bilder på en del av sortimentet. Kläder från bl. a danska Valja, och svenska bigbelly plus lite annat.

Svar på tråden Lilla Puh i Leksand eller andra affärer i Dalarna med kläder för gravida?