• Smaragd

Sova i babysitter?

Undrar om det är ok för en 8 veckors bebis att sova kortare stunder i babysittern (typ en timme eller så)? Laura har precis somnat i sin och jag skulle inte vilja försöka lyfta hene i sängen för då vaknar hon säkert...
    Nån som vet? Den sitter vi har är ganska mjuk i ryggen och stöder alltså inte så mycket...

• Svar på tråden Sova i babysitter?
  • hanmat

Min Hugo är oxå 8 veckor o har sovit i sin babysitter. Tycker som du att när de väl somnat så känns det onödigt. Har en bra variant där jag kan fälla "ryggstödet" så den blir plan så han ligger ner. Vet inte hur din ser ut men jag tror inte att det kan vara så farligt om hon inte sover i den jämt.

• HumDis

Jag fick rådet att låta min son (8 veckor) sova i sin babysitter när han var lite förkyld för att det inte skulle bli för täppt. Och detta rådet fick jag av BVC.. så kortare stunder på dagen är nog ingen fara..

• UBJ

Min son sov ofta i sin babysitter när han var mindre. Jag tror med bestämdhet att ett barn protesterar om det inte är skönt där det är!

• Smaragd

ok, vad bra! tack ska ni ha!

• Jag o de små

Maja har oxå sovit i sin babysitter när hon var förkyld, då kan det knappast vara jättefarligt om de inte är förkylda ....

• Noddan

Mn son sov ofta i babysittern på dagarna, det var bara då babysittern dög något till eftersom han inte gillade att vara vaken i den.

Han gillade inte att ligga plant och sova på dagarna, det gjorde han bara med mig på natten eller i vagnen.

Jag tror inte att det är farligt!

• AmandaPitkänen

min son har ofta sovit i sin babysitter eftersom när han var "mindre" (hehe han som är sååå stor nu, 4 mån ) ofta somnade i den mitt i "leken". Så jag lät han alltid sova klart i den. fast han sov bara korta stunder, kanske MAX 30 min åt gången

• dutten

Kortare stunder och när de är förkylda är ingen fara.
    Men det är bra om de inte sitter i den förjämnan för de kan få "träningsvärk" och de kan i babysittern belasta ryggen fel.
    Det är ju likadant i bilbarnstolen helst ska man ju ta dän dom när man rasta själv så att de kan sträcka ut sig en stund.

dutten

• Sunshine81

Ja min son sover ofta i sin, det blir ju ansträngande att hålla igång och så slocknar han. lÄste det du skrev Dutten om bilstolen. Jag har också hört att man ska sträcka på dom o så efter ett tag men hur kan dom då i Usa ha vagnar som man sätter bilstolen i , direkt från bilen till hjulen, så går dom runder så. Jag fattar inte, det kan ju inte vara bra för ryggen alls. Jaja, bara nått jag tänkt på.

• Nervis

Glad mamma- det är MYCKET jag inte fattar med USA

Lillan satt oxå och sov i babysittern från början ibland. kortare stunder. hon sov ju inte sådär långa stunder hursomhaver från början. Och vi hade en som gick att fälla. Ingen fara kortare stunder. Ingen som säger att det är farligt för barnet att sitta och leka i den i en timme i sträck så varför skulle det vara farligt att sova samma tid? Men för jämnan är ju såklart inte bra, men vem har ungen där jämt?

• Prinzess

Tindra sov alltid i sin babysitter dagtid när hon var mindre, men den gick att fälla ner helt i liggläge

Svar på tråden Sova i babysitter?