koran.skola
hjälp mig nån finns det nån koran skola i stockholm där dem som konverterat till muslim där man kan få hjälp att lära sig allt om islam,och där man tar det på svenska-
hjälp mig nån finns det nån koran skola i stockholm där dem som konverterat till muslim där man kan få hjälp att lära sig allt om islam,och där man tar det på svenska-
Skippy
Jag hoppas nagon av systrarna som ar bosatta i det omradet kan hjalpa dig insha'Allah.
Forut fanns det olika systergrupper som traffades runt om i Stockholms-omradet, vet inte hur det ar idag. Men det ar nagot som ar oerhort givande och starkande att traffas bara systrar och prata och diskutera Islam. Det hjalpte mig personligen nagot oerhort, hade jag inte haft dom hade jag aldrig hunnit dit jag ar idag, det blir tungt pa egen hand.
Skulle kunna tippa pa att de i mosken skulle kunna kanna till detta, annars om det finns lokala islamiska foreningar att kontakta.
AssaluAlykum Skippy!
Gå till stora moskén i Stockholm på söder (medborgaplatsen) och fråga. Dom brukar ha kurser om Koranen där. Dom har i alla fall haft en kurs där man läser hela Koranen på ett år, och disskuterar. Vet inte hur det är nu. Annars är det ju jättebra att läsa Koranen själv, och så kan du fråga det du undrar över och disskutera med andra muslimer i moskén.
Lycka till!