• Petrasis

Förvara tidningar

Finns det någon där ute som har tips på hur man kan förvara tidningar?!
    Behöver egentligen två tips...

Dels har min sambo hur mycket fisketidningar som helst som han just nu har i ett par riktigt höga högar på golvet i garderoben. Tror han har ännu fler i förrådet. Dessa ska inte ligga framme utan mer arkiveras men ändå vara lättillgängliga om ni förstår.

Sen skulle det vara kul om nån har nåt tips på nån trevlig förvaring på större mängd tidningar som ska ligga framme...

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Förvara tidningar
  • Birgitta2

Det finns ju massor av snygga tidskriftsamlare. Köp en bokhylla enbart för detta och ställ nånstans i huset.

• Petrasis
    Birgitta2 skrev 2009-06-25 15:07:49 följande:
    Det finns ju massor av snygga tidskriftsamlare. Köp en bokhylla enbart för detta och ställ nånstans i huset.
    Tidskriftsamlare känns lite trist och vi skulle behöva så fruktansvärt många för att få plats med alla tidningar...

Men tack för tipset!!
  • isisisis

Jag kan bara varna er.....att samla tidningar på golver ger pälsängar.
    Att ha dem dessutom i garderoben är att föda dem med dina kläder.
    Bär ner dem i källaren istället.

• mammamia72

Ni kan ha pärmar! Finns specialpärmar för tidningar, med plastfickor om tidningarna är större än A4. Utanpå skriver man tidningsnamn, år och man kan indela efter ämne om det är enklare att hitta så. Pärmarna kan man ju ha i en hylla i källaren om de tar för mycket plats i vardagsrummet. Finns även tips och bilder här: www.google.se/search&q=tidningsf%C3%B6rvaring&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=&aq=f&oq=

• neelliee

Om ni har plats över så kan ni förvara tidningarna i en egen garderob. Köp en garderob med hyllor inuti och skaffa billiga tidskriftssamlare. Då kan ni skriva årtal på ryggen på samalren, så är det enklare att hitta rätt tidning. Eller om man vill sortera på annat vis, hur man nu gör med fisketidningar.. abborrar i en pärm och gäddor i en annan? I en sådan "tidningsgarderob" kan man ju också förvara böcker på en hylla, pärmar med räkningar och annat man kanske inte vill ha framme. Om det finns plats över till annat än tidningar alltså. Jag tycker att det är ganska skönt att få undan sådant så att man slipper se det hela tiden - det är ju bara att stänga dörren om alltihop.

Eller så kan man använta utrymmet ovanpå garderoben, om man har lösa garderober som inte når upp till taket. Skaffa snygga förvaringsboxar och ställ ovanpå garderobstaket!

Jag vet många som använt köksskåp som sittmöbel. De har moterat ihop ett av IKEA´s väggskåp och vänt det så att det blivit liggande. Med eller utan ben och med dynor ovanpå fungerar det sedan som sittbänk i hallen med bra förvaring inuti (perfekt för tidsskriftsamlare ). Om ni har lite hallutrymme över någonstans (går ju också bra i en hall på ovanvåningen) kanske det kan vara ett alternativ.

• neelliee

Stavningen får jag väl skylla på att det är söndagmorgon, trots allt...

Svar på tråden Förvara tidningar