• fotbollstjej

har ni tecknat graviditetsförsäkring?

hej alla blivande mammor!

jag har en fråga har ni tagit en graviditetsförsäkring???
    jag kom att tänka på de här om dan när jag läste i en tidning.
    har du tecknat någon försäkring på din bebis i magen? i så fall i vilken vecka och vilket försäkringsbolag??? varför valde du just de försäkringsbolaget i så fall?

jag själv är i vecka 25 nu så de kanske vore bra att tecka en nu???

om du inte tecknat någon, varför i så fall?

tack för svar;)

• Svar på tråden har ni tecknat graviditetsförsäkring?
  • Lije

jag har inte gjort det, men jag är precis som du i valet och kvalet

• Petrasis

Är i v 30 nu och tecknade för några veckor sen hos Länsförsäkringar. Tog den som heter Gravidförsäkring Plus eller nåt sånt, kostade drygt 600:-.
    Anledningen till att vi tog den var att vi jämförde i en tidning och tyckte den verkade bäst...

• Hundägare i Gbg

Jag har tagit Länsförsäkringars gratisvariant. Vi har hemförsäkringen där så det kändes naturligt. Är bara i v. 11.

• Lakshmi

Jag kommer att teckna gravidförsäkring. Är i vecka 20 nu, så jag har någon vecka till att fundera på vilken jag kommer att välja, eftersom de flesta gäller från vecka 26.
    Det kommer inte att bli någon gratisvariant, utan just nu lutar det åt Trygg Hansas, då jag har andra försäkringar där.

• MiniNano2009

Tecknade Trygg Hansas, då den verkade täcka mest samt har en barnförsäkring som löper 6 månader efter barnet fötts.

• fotbollstjej

okey tack för alla svar.
    jo nu är valet av kvalet vilken av alla försäkringsbolag man ska ta.
    men just nu lutar de åt länsförsäkringarna tror jag.

dom flesta graviditetsförsäkringar som då är mer än gratis försäkringar har väl nästan snarlika försäkringsvilkor?

Lakshmi skrev 2009-06-25 17:26:32 följande:
    Jag kommer att teckna gravidförsäkring. Är i vecka 20 nu, så jag har någon vecka till att fundera på vilken jag kommer att välja, eftersom de flesta gäller från vecka 26. Det kommer inte att bli någon gratisvariant, utan just nu lutar det åt Trygg Hansas, då jag har andra försäkringar där.
    väljer du trygghansa för att du har andra försäkringar där eller pga runt av någon annan anledning oxå?
  • längtan09

Jag tecknade Folksams gravidförsäkring (den som kostar), mest för att sambon ville, men nu i efterhand är jag superglad att vi gjorde det. För det första så ingår det oftast 6 mån försäkring på bebisen när den är född och det är bra om man t. ex föder för tidigt för då kan det bli väldigt svårt att få en försäkring.

Vi tog folksams för att sambon och jag har alla andra försäkringar där, och efter en jämnförelse i en tidning verkade den eller trygghansas som den bästa, men trygghansa ger inga pengar om man blir liggandes på t. ex neonatalen om jag fattade rätt.

• Hundägare i Gbg

Länsförsäkringars försäkring gäller för mamman från v. 10. Fick just papprena. För bebisen från v. 26.

• Lakshmi
    fotbollstjej skrev 2009-06-25 17:33:30 följande:
     väljer du trygghansa för att du har andra försäkringar där eller pga runt av någon annan anledning oxå?
    Eftersom jag har flera andra försäkringar där är det den jag har tittat och läst mest om.
    Jag har dessutom hört flera som varit nöjda med den från Trygg Hansa.
    Men innan jag kommer att bestämma mig så kommer jag att jämföra de olika ännu mer, för att se var man får bäst skydd.
  • mammi 76

Tecknat i länsförsäkringar

• Lena66

Tecknat Trygg-Hansas ,den som kostar.
    Hade den till förra barnet och när han föddes för tidigt och vi fick tillbringa 2 veckor på sjukhus så var det bara att ringa,så kom ersättningen utan problem.jättebra service och enkelt,tjänade in de pengarna vi betalt för försäkringen,så jag är helnöjd med dem.

• Victoris

Jag har tecknat hos länsförsäkringar, den som kostar, har alla andra försäkringar där så det var självklart att ha det där

Oscar 080709 + Matilda, BF 091010
  • Atamon

Jag har tecknat hos Folksam, efter att ha jämfört flera olika bolag så var det den som kändes bäst för oss, Folksam var också det enda (av de bolag som jag tog hem papper på) som har uttalad ersättning för krisbehandlingssamtal hos terapeut till varje familjemedlem om något händer under graviditet eller förlossning, det kändes som om att det är en grej som verkligen kan behövas om något går snett.

Valet till att ta Folksam var också att jag är lite less på Trygg Hansas reklam överallt. När jag är på MVC ligger deras broschyrer överallt, ungefär som att det inte finns andra alternativ.

• thesecret

hej!

Vi hade 4 av de större bolag på listan:

- länsförsäkringar
    - folksam
    - trygghansa
    - if

Länsförsäkrsingar gick fett bort direkt, då vi har haft andra försäkringar hos dem och när du behöver utnyttja försäkringen har du inget att hämta därifrån.. sitter fortfarande i en process mot dem sedan 6 år efter en olycka..

If hade sämre erbjudande är folksam och trygghansa så där med så valdes den bort.

Vi var valet och kvalet mellan folksam och trygghansa.. men kom fram till att folksam hade lite bättre villkor än trygghansa och vi har sedan tidigare via facket allt hos folksam så kanske ändå skönare att ha allt samlat på en och samma ställe. har själv även haft barnförsäkring hos folksam och de har aldrig varit något krångel när det har behövts utnyttja, så valet var ganska naturlig till slut..

Vi tog folksams den här extra försäkring som kostar ca 1000 kr.. varför vi valde att försäkra oss är för att våran vän förlorade sitt barn 6 dagar efter födseln och då hade de inte försäkring.. de får en att inse att man vet aldrig vad livet har planerat oss och händer något är det ändå skönare om man har en liten ekonomisk hjälp mitt i sorgen..

sen hoppas jag så klart att nu när jag har försäkring kommer jag inte behöva utnyttja den alls, det vore ju det bästa!

Önska och tro på din önskan, så ska du se att den blir sann!
  • eternalstar

jag är också i valet och kvalet.. Men det lutar åt trygg hansa, den man betalar extra för iaf.. Någon som vet om den täcker kostnaderna om man blir inlagd före förlossning och blir behandlad mot högt blodtryck t ex??

Thea 2008.01.06
  • Engelein

Vi tecknade vår i vecka 16 hos folksam.

• Annsofie83

Jag tog gratisförsäkringen hos folksam. Har mina andra försäkringar där. Min pappa som jag alltid frågar om sånna saker tyckte att det räckte med gratisförsäkringen annars hade jag nog tagit den som kostade.

• paska

Min sambo tecknade en åt mig idag när han var på banken. Han var väldigt stolt över detta egna initiativ Den börjar tydligen gälla nu, men ska kompletteras med några uppgifter (kommer inte ihåg vad han sa) i vecka 26. Vi valde Länsförsäkringar för att vi har typ alla våra försäkringar där. Den kostade 0kr Plus att vi får hälften så dyr barnförsäkring tack vare att vi tecknar gravidförsäkringen (tror det var så). Så av den anledningen kan det ju vara värt det. Kolla runt på nätet efter olika villkor vetja

♥ En liten i december ♥
  • Astrolia

Vi har tecknat hos Trygg-Hansa, täcker det mesta, vi tog även tillägget som kostar. Deras är väldigt populär och Trygg-Hansa har även bra barnförsäkring som ligger bra i pris och inte ändras så mycket. Många andra försäkringsbolag ändrar premien lite hela tiden. Så vi kommer med andra ord även teckna barnförsäkring där.

Svar på tråden har ni tecknat graviditetsförsäkring?