Sjukskriven från sommarjobbet - otroligt dåligt bemött
Idag tog jag steget och sjukanmälde mig på mitt sommarjobb. Har jobbat där i 6 år, varje sommar och lite extra under åren. Tidigare har det alltid gått hyffsat, men nu orkar jag inte mer. Har varit sjuk så länge. Ätstörningar, depp, ångest o utmattning.
Men mina chefer blev inte glada. Den ena som jag bara pratade med på telefon då han inte var där idag sa bara att vi får prata om det imorgon. Ska jag behöva gå dit när jag är sjuk?
Den som var där blev jättearg för att jag satte dom i skten då det inte är så lätt att hitta ny personal och det förstår jag. Sen blev det ännu värre när hon kom på att de måste betala min sjuklön i två veckor, hon muttarde om att jag tycker att jag ska ha betalt...
Hallå?! Jag är ensamstående, jag måste prioritera mig och mitt barn. Jag måste orka vara mamma först och främst.
Har länge vårdats inom öppenpsyk och denna veckan är min psykolog på semester, men vet att hon tyckt att jag ska sjukskriva mig tidigare. Ska vara sjukskriven hela hösten, har en del som måste bearbetas och redas ut samt vila upp mig. Detta gör att det känns helt galet att köra helt slut på mig nu, då blir ju återhämtningstiden ännu längre och jag längtar faktiskt till att få börja jobba. Tog precis min högskoleexamen för mitt drömjobb för en månad sen....
Vill verkligen inte gå dit imorgon. Är livrädd, är liksom redan ganska nedslagen och prkar inte försvara mig och mitt val. Förstår deras sits också, men jag kan inte offra min hälsa för deras skull...
Känns så tråkigt. Har arbetat där troget genom alla sommrar och nu när det är tufft är det ända jag bemöts av ilska. Inte ett ord om hur jag mår eller att de hoppas att jag ska må bra. Har alltid varit en familjär känsla på jobbet, nu känns den bara så falsk.