har inte varit i khao lak men däremot phuket, åk INTE till phuket, varannan affär är skräddare och de springer efter en på gatan och kan viss del svenska, en hel del horor med, dock är hororna snälla och brukar nästan aldrig försöka något när de ser att det är barn med. Sambons syster tycker om Khao Lak men sa att det är lite bättre från typ 7 år men det är hennes uppfattning och alla uppfattar saker olika.
åker ni till phuket ändå så är kata/karon stränderna finast (min åsikt) patong beach är inte lika trevlig att bada på men ska ni handla åk till Otop market (Otop shopping paradise), inne i Phuket har du även Tesco och Big C som i vilken stad som helst.
Åk INTE till Phuket Zoo, dyrt och höll på att kräkas på lukten av mögel och rutten mat, sen även de korta kedjorna djuren hade, stackars apan som man kunde fota sig med fick smäll på smäll på smäll på käften så fort han ens tittade på något annat än kameran eller försökte röra på sig. Har pratat med folk som tycker phuket zoo är jättefint och vill gärna åka tillbaka men jag klarar inte av det.
Butterfly farm-jätte jättefin enligt sonens kusin.
Phuket Aquarium, billigt och jättefina akvarier, många fina fiskar att titta på.
Super Cheap - inget kul för barn tyvärr, thailändska öb med grossist, tror inte det fanns något som inte såldes där förutom kylvaror, superbilligt men äkta thaiaffär, ingen ac och folket pratar dålig engelska eftersom turister inte kommer dit. jag menar att de har allt
Phuket Fantasea - dyrt men en upplevelse, om ni åker ta buffén och ät ingenting innan, de har mat från världens alla hörn och de skämtar inte. du har inte sett så här mycket tillagad mat tillsammans och de har det i 3 rum med olika mat överallt
www.phuket-fantasea.com/ lite tråkig hemsida men prata med en turistbyrå så kan de berätta mer.
Själv håller jag mig till Ao Nang, P.P och Bangkok men smaken är som baken men jag kommer aldrig åka tillbaka till Phuket mer än för att visa svärpäronen Phuket Fantasea. Phuket har tyvärr blivit väldigt Gran Canaria men bara varmare.
OCH nu är jag avundsjuk