• Någon

Fungerar Nicke Nyfiken för 5-åring?

Ska på kalas och undrar om Nicke Nyfiken-filmen är bra för en femåring? Får en liten känsla av att en kanske är tänkt för yngre brn - men ni som har femåringar kanske vet?

• Svar på tråden Fungerar Nicke Nyfiken för 5-åring?
  • Michanna

min 5 åring älskar nicke nyfiken...
    men det gör även min 4 åring...
    beror helt på barnet i säg tycker jag.
    annars är nog pettson och findus också en hit för lite äldre småbarn.  ( eller mamma mu )

• Missalibabagirl

Har en 2-åring som gillar Nicke nyfiken men en 5-åring gillar den säkert också!

Mamma till Moa & Max
  • En bebis i magen

De femåringar som jag känner tycker nog att den är kul ett litet tag. De tittar nog hellre på "riktiga" filmer. Killarna har bla kollat på Harry Potter och Jack Sparrow sedan 4 år.

• Någon

Det blir nog något annat istället. Tack för alla svar!

• Miss Lau

Min 7-åring älskar Nicke Nyfiken och jag tycker 5 år är en perfekt ålder för Nicke. Tycker snarare det är tragiskt när man låter 5-åringar se filmer som är avsedda för betydligt äldre barn, tids nog hinner de se såna filmer.

• Quiet thoughts

Min dotter är 5.5 år och tycker om Nicke Nyfiken och Musse Klubbhus och Disneydags typ

Hon orkar inte följa med i avancerade filmer med "riktiga" skådisar i annat än Emil och pippifilmer typ.

Vem som helst kan hantera ordning och reda, bara ett geni behärskar kaos
  • sim2fil

Min 7-åring älskar Nicke Nyfiken och har gjort det i flera år, likväl som han gillar Pokemon, Spy kids osv, dvs stor spännvidd Jag tror att Nicke är perfekt för de flesta 5-åringar.

• Tygtiiger

Min son är fyra och ett halvt. Han förstår och har roligt åt de små nicke-filmerna (tv-serien) och gillar den långa filmen, men fattade först nyligen handlingen. Jag tycker den verkar vara riktad mot just 5 - 6 åringar.

Jag tycker precis som Bonanza att det är lustigt hur många föräldrar det är som låter sina barn se filmer avsedda för mellanstadiebarn redan i förskoleåldern. Såklart ungarna tycker det är kul - det är flashiga effekter och fina kläder - men FATTAR de något av det eller härmar de bara efter pangpangandet?

Nicke, Bilar, Monsters Inc, Musse Pigg (disneys klassikersamlingar), Pettson och Findus etc tittar vi på.

Svar på tråden Fungerar Nicke Nyfiken för 5-åring?