• Eftersom

hundallergi ? hjälp mig !

Fick ett samtal från vc idag. Vi har tagit blodprov på våran ettåring för att kolla hundallergi och det visade sig vara 0,9 på skalan.
    jag vet inte riktigt vad detta innebär men som läkaren förklarade så är det bara överkännslighet och hon `kan ha` allergi. Det är tydligen även svårt att se på såhär små barn och han lät tveksam.
    Det växer oftast bort men kan förvärras.

Någon som har lite mer koll på detta med skalorna och kan ge mig råd ? vi har en hund och det känns hemskt att behöva lämna bort honom, han är ju en del av familjen. Självklart är min dotters hälsa viktigare !

hjälp mig !

• Svar på tråden hundallergi ? hjälp mig !
  • Imox

Om hon är överkänslig nu är det ju lika stor shans att hon utveklar allergi som att den växer bort...
    Vet heller inte hur skalorna fungerar jag har bara tagit priktest på mig själv för allegri och har lite lite lite hund allergi men reagerar bara på vissa raser.
    Har hon några symtom nu som gjorde att ni valde att kolla allergi? Har hon symtom nu så blir dom ju bara värre ju längre det går.

Förstår att det måste vara sjukt tråkigt! Vet själv inte vad jag skulle göra om sonen vart allergisk mot våra hundar.

• Eftersom

jo chansen finns ju att det utvecklas och det vill vi ju verkligen inte utsätta henne för.
    Läkaren frågade om hon hade symptom som tex att det rinner från ögon och näsa, vilket det inte gör. Men hon har tidigare fått lite prickar av hundsaliv (vilket var när hon var mycket mindre). Nu får hon inga sådana utslag mer men är till och från lite torr och kännslig i huden. Det kan ju vara pga hunden som huden är lite känsligare.

jo det känns hemskt, han är ju en i familjen. Men måste man så måste man och självklart lämnar man ju bort honom om det är bra för barnet.

Svar på tråden hundallergi ? hjälp mig !