• Anonym (fixar inte detta)

Min man har tappat sexlusten

Min man har tappat sexlusten...

Det började under graviditeten och sedan våra barn - tvillingar föddes för snart två år sedan har hans intresse för sex varit i stort sett obefintligt.

Jag tror att han ibland känt sig stressad av att jag velat ha sex och att det då låst sig och inte "funkat" vilket lett till att det blivit ännu svårare.

Jag känner att jag snart inte orkar leva så här. Visst sex är inte allt men det är en viktig del av ett föhllande. För barnens skull vill jag inte separera, dessutom älskar jag honom och jag tror även att han älskar mig. I allafall säger han det. Det känns så också.
    Han vet själv inte varför han har tappat lusten. Barnen har varit ganska lättsamma och sovit bra så även om vi är trötta småbarnsföräldrar så är det inte hela förklaringen. Jag har gått upp i vikt men han påstår att det inte är orsaken, vilket jag så klart känner att det till en viss del säker är.

Jag har slutat ta initiativ eftersom man bara klarar att få nobben x antal gånger. Vid ett gräl när vi kom in på bla detta slängde jag ur mig att han behövde ju inte heller anstränga sig eftersom jag lagt ner vårt sexliv. Vilket jag inte direkt menade. Ja som sagt jag vet inte hur jag ska hantera detta och hur länge till jag orkar. Det talas ofta om att tjejer tappar lusten och det är på något sätt okej men att killar gör det hör man sällan talas om.

Vill gärna höra era tankar om detta, kanske någon har varit i en liknande situation och kan dela med sig av det.

• Svar på tråden Min man har tappat sexlusten
  • gullsvans

Oj..då har du inte varit här inne ofta för att se att det är många tjejer som talar om att deras kille inte har lust eller vill längre.

Först av allt..har ni ngn närhet alls?
    Om inte börja där, finn tid i vardagen att vara ni 2, eran tid..börja där ifrån och se vad som händer.

• Anonym (fixar inte detta)

Tack för tipsen. Jag ska ta och leta efter gamla inlägg och se vad jag hittar.

Viss närhet har vi, kramar pussar. En del dagar känns det som om vi närmar oss varandra igen andra inte. Ett stort problem är nog att jag känner mig så sårad av att han nobbat mig och har svårt att släppa det.

• N Mammi

Hej!

Jag å min sambo fick barn för 3 månader sedan...ja hare lust till sex igen å har haft de ett tag, men han e helt oinrisserad :(

Har försökt med allt...göra mig fin, nya underkläder, sexiga sms...men no!!

Han säger att han vill men varför händer igen då?
    Han kysser mig inte ens längre.
    Kan killar tappa lusten efter dom vart me under förlossningen?
    Eller tycker dom man e äcklig nu me "slapp" mage å bebis på armen jämt?
    ASjobbigt!
    Så jag förstår dig precis...skönt att de fanns nån mer iaf

• Anonym (E)

Här är en till som har en kille som har noll sexlust. och de började redan innan vi fick barn. Han påstår att han inte orkar lika mycket då han är äldre. Men oftare än var tredje månad måste man väl orka?
    Känner mig väldigt osexig och blir väldigt ledsen när jag blir avisad. Har provat allt men inget fungerar. Pratat om de tusentals gånger utan resultat.
    Han tycker heller inte om att pussas. skittråkigt!

• Anonym

Här är ytterligare en med samma problem..

Jag och min kille har inte varit med varandra på fem månader...han runkar hellre än att ta i mig. Han har alltid en massa ärenden iväg..så befarar det värsta.
    Jag håller med dig anonymE att man känner sig osexig. Mina vänner säger att innan så lös det om mig och nu har jag blivit grå.

Kärleken mellan oss håller på att försvinna helt, känslorna har svalnat..vi skrattar aldrig tillsammans och han skäller på mig för allt. Helst skriker han högt på mig så att andra hör om vi står i någon mat kö eller liknande. Jag går som på nålar hela tiden för att han inte ska bli arg..men det spelar ingen roll, han skriker att allt är mitt fel oavsett vad det gäller. Det kan vara att det är fel väder ute på morgonen, då är det mitt fel..

Prata går inte, han blir jättearg om jag tar upp våra problem.

• Anonym (ledsen)

Här är ännu en med en kille utan sexlust. Har varit tillsammans i 7,5 år men har inte haft sex så särskilt ofta. Vi har haft fina stunder tillsammans så jag förstår inte vad problemet är för honom. Man försöker ta initiativet men gång på gång får man nobben.Han är antingen för trött eller så är det försent och han ska upp och jobba. På morgonen säger han att han är kissnödig så fort man börjar peta på honom och sen försvinner han upp ur sängen. Så i bland säger han att han inte är på humör eller att han inte tror att han kommer få till det.

Han säger att det inte beror på mig men va sjutton ska jag tro när man blir avvisad. Verkar som att runka är mer intressant än att ha sex med sin flickvän.Han har inte varit med någon mer än mig då vi träffades rätt unga,så vi tog det väldigt lugnt i början. Jag har dock varit med fler innan vi blev tillsammans.

I genomsnitt kanske vi har sex varannan eller var tredje månad.
    Men jag vill ha mer närhet än så,blir så ledsen och gråter nästan varje gång jag får nobben. Förr gick han och hämtade mig när han hörde mig gråta men nu verkar han tycka att det blivit en ovana för mig.
    Han har svårt att prata om sex,har försökt få det komma på tal många gånger men han lyckas alltid snabbt avsluta det samtalet.

• Anonym

Här har ni en till..
    Jag har helt enkelt slutat fråga.. snart vänder jag mig om.. för jag vissa som kan ställa upp.. tråkigt men så blir det..

Jag gör mig jättefin varje dag ställer inga krav.. vi har haft 6 en gång på ca 8 mån.
    Visst pussar han på mig, men det känns verkligen som om man inte är älskad längre.. fast man är snyggare nu än någonsin.. kanske är han rädd för det?

Vi är liksom bara bästa kompisar.. vet inte hur o vad man ska göra. Det värsta är att han inte tycker något är fel..

Förstår varför vi som närmar oss 40 skaffar oss yngre killar de vill - vi vill ofta o mycket.. Är det inte så att män som börjar närma sig 40 liksom inte orkar eller tappar.. lust?

• Anonym (ledsen)

Känns som om killar som``inte inte vill ha sex`` har väldigt svårt att prata om just sex.
    Min sambo brukar alltid säga att vi försöker i morgon i stället men när det väll blir nästa dag så är det alltid samma sak igen.Känns som om han vill skjuta på det hela tiden för att inte behöva ta tag i det just nu.

Han verkar inte förstå hur jag känner mig,ska man behöva säga till honom när han vill pussas eller kramas att vi tar det där i morgon i stället för att han ska fatta hur det känns för mig när han hela tiden skjuter det framför sig.

Man önskar ju att han skulle känns samma sak som mig att man saknar närheten något fruktansvärt som just sex är.

• N Mammi

Åh, FAN va jobbigt vi har de.....!!!

De har gårr säkert mer än ett halvår nu!
    Ja vill verkligen men så fort ja försöker lite lätt (vill inte va för på å få värsta nobben!) så "gör" han inget tebax.
    Å jag e verkligen inte ful!!
    Kan de va för att han sett att bebis kommit ut där? (hehe)
    Finns de nga killar som kan svara på varför dom inte vill?!!!

• Anonym (E)

Här har de gått snart ett halvår också... suck suck suck. ja vad gör man. har kommit igång med tjatandet igen men utan resultat. jaja. lika bra att bli nunna eller nåt

Svar på tråden Min man har tappat sexlusten