Min man har tappat sexlusten
Min man har tappat sexlusten...
Det började under graviditeten och sedan våra barn - tvillingar föddes för snart två år sedan har hans intresse för sex varit i stort sett obefintligt.
Jag tror att han ibland känt sig stressad av att jag velat ha sex och att det då låst sig och inte "funkat" vilket lett till att det blivit ännu svårare.
Jag känner att jag snart inte orkar leva så här. Visst sex är inte allt men det är en viktig del av ett föhllande. För barnens skull vill jag inte separera, dessutom älskar jag honom och jag tror även att han älskar mig. I allafall säger han det. Det känns så också.
Han vet själv inte varför han har tappat lusten. Barnen har varit ganska lättsamma och sovit bra så även om vi är trötta småbarnsföräldrar så är det inte hela förklaringen. Jag har gått upp i vikt men han påstår att det inte är orsaken, vilket jag så klart känner att det till en viss del säker är.
Jag har slutat ta initiativ eftersom man bara klarar att få nobben x antal gånger. Vid ett gräl när vi kom in på bla detta slängde jag ur mig att han behövde ju inte heller anstränga sig eftersom jag lagt ner vårt sexliv. Vilket jag inte direkt menade. Ja som sagt jag vet inte hur jag ska hantera detta och hur länge till jag orkar. Det talas ofta om att tjejer tappar lusten och det är på något sätt okej men att killar gör det hör man sällan talas om.
Vill gärna höra era tankar om detta, kanske någon har varit i en liknande situation och kan dela med sig av det.