Anonym (orolig) skrev 2009-06-25 23:43:40 följande:
Altså jag har haft båda fönsterna öppna. Och en bordsfläkt. Jag tycker inte att det luktat något. (när jag kommit från ett annat rum och gått in i det rummet jag målat har det inte luktat alls tycker jag) Jag tror färgen är vattenbaserad... hur vet man det? det står inte på själva färgburken nämligen. Men jag behövde ju inte lacknafta för att få bort färgen på penseln, utan bara vatten. Är den vattenbaserad då? Men nu läser jag lite på internet och tapetklister verkar inte vara bra alls?? Men vad skulle kunna hända?? Usch vad rädd jag blev av hennes kommentar....
då är det vattenbaserat om du tvättade penslarna i vatten...annars är det oljafärg o det går inte att tvätta sådana penslar i vatten!
brownie79 skrev 2009-06-25 23:43:11 följande:
Min teori är att inget har hänt barnet i din mage. Detta framför allt för att du inte är i början av fosterutvecklingen och att du faktiskt hade fönstren öppna och en fläkt på. Klart att man inte ska andas in farliga ångor när man är gravid, men frågan är hur mkt de kan ställa till med problem om man bara har gjort det vid enstaka tillfällen. Det är väl farligare i så fall när man ständigt blir utsatt för sådana farliga ämnen och under en längre tid. Sedan tycker jag att detta är något du kan ringa din barnmorska på
MVC och fråga om eftersom det oroar dig så mkt. Kolla vad de har att säga om detta imorgon så du slipper gå och oroa dig i onödan för vad som kan ha hänt.
Tyvärr vet inte bm så mycket om sådant här,när jag väntade dottern o berättade om mitt yrke så hade hon ingen aning hur pass farligt/icke farligt det är...och dagens färger är ialf godkända av astma o allargiförbundet om det nu ger nån tröst till TS..