• anna klara

Ingen röst kvar....

Någon som blivit så hes av virus att ni tappat rösten helt o hållet?
    Någon som har tips på vad man kan göra så att rösten kommer tillbaka snabbare??

Blir galen på detta...

• Svar på tråden Ingen röst kvar....
  • Mieria

anna klara skrev 2009-06-26 03:13:33 följande:

Någon som blivit så hes av virus att ni tappat rösten helt o hållet? Någon som har tips på vad man kan göra så att rösten kommer tillbaka snabbare?? Blir galen på detta...
    Jag. Mitt på semestern och allt! Drick varmt, undvik kallt. Var tyst så mycket det går och om du måste försöka prata så prata ordentligt så gott det går. Alltså försök använda din vanliga röst istället för att medvetet viska. Det är mer ansträngande för stämbanden att viska! Krya på dig
  • AnnelieTyresö

Man ska inte viska iaf.

• AnnelieTyresö

Aha, rådet hade visst redan kommit in :)

• anna klara
    Mieria skrev 2009-06-26 03:21:15 följande:
    anna klara skrev 2009-06-26 03:13:33 följande:
    Jag. Mitt på semestern och allt! Drick varmt, undvik kallt. Var tyst så mycket det går och om du måste försöka prata så prata ordentligt så gott det går. Alltså försök använda din vanliga röst istället för att medvetet viska. Det är mer ansträngande för stämbanden att viska! Krya på dig
    Tack..
    A fy fan va Hade nästan hoppats att det var halsfluss, då kunde man fått pennicillin iaf... Men virus... det får helt enkelt läka ut av sig själv??

Alltså viska o prata vanligt är samma sak... Jag bara väser
  • saua83

Sist jag var så hes att jag tappade rösten (händer ett par gånger om året) fick jag talförbud, ringde vårdcentralen som sa att det bästa att att inte prata överhuvudtaget. Jag var tyst (nästan helt och hållet) i 2 dagar och sen började det släppa!!

• Lona

har precis fått tillbaka min röst som försvann i lördags eftermiddag.var utan den helt i 2 dar men heshet finns fortfarande kvar och det är en vecka i morron sen det hände*suck*...jag har druckit mkt kalla som varma drycker,sugit på halstabletter,haft röstvila så gott det går( svårt då man har barn som ska fråga nåt hela tiden) ja det finns inte så mkt att göra mer än så.den kommer tillbaka ska du se!
    Jag är inte ens förkyld och har inga som helst tecken på sjukdom för övrigt så jag har inte luskat ut varför den försvann men men den är ju tillbaka nu så

krya på dej!

• anna klara
    Lona skrev 2009-06-26 07:26:43 följande:
    har precis fått tillbaka min röst som försvann i lördags eftermiddag.var utan den helt i 2 dar men heshet finns fortfarande kvar och det är en vecka i morron sen det hände*suck*...jag har druckit mkt kalla som varma drycker,sugit på halstabletter,haft röstvila så gott det går( svårt då man har barn som ska fråga nåt hela tiden) ja det finns inte så mkt att göra mer än så.den kommer tillbaka ska du se!Jag är inte ens förkyld och har inga som helst tecken på sjukdom för övrigt så jag har inte luskat ut varför den försvann men men den är ju tillbaka nu så krya på dej!
    Min började med hosta, sen lite heshet. Sen blev det bättre , sen kom det tillbaka, fast tusen resor värre..

Samma med mej, inte sjuk förövrigt på nåt sett, därför antog jag att det inte var halsfluss, när jag gick till läkaren, men hade som sagt nästan hoppats på att det var det....

Nu har jag jobbat natt, kommit hem och gjort mej en dunder stor kopp med te.
    Ja hoppas verkligen det går över snart, för detta var skitjobbigt. Blir mycke sms nu...
  • anna klara

Hes o hostig fortfarande, det gör såå ont att svälja. Inte när ja äter o dricker , utan annars..

Har ant sår i halsen som inte vill läka pga att ja hostar hårt.

Hittade dotterns cocillana-etyfin, så ja tar en smutt på det och hoppas jag sover hostfritt inatt, det som nu är kvar på natten..

• AnnelieTyresö

Ja klunka på du ;)

• anna klara

Nåt med luftrören, nästan astma liknande sa läkaren, fick penicillin. Så är jag nästan bra igen....

• AnnelieTyresö

Aha var det så det var :)

Svar på tråden Ingen röst kvar....