Ingen röst kvar....
Någon som blivit så hes av virus att ni tappat rösten helt o hållet?
Någon som har tips på vad man kan göra så att rösten kommer tillbaka snabbare??
Blir galen på detta...
Någon som blivit så hes av virus att ni tappat rösten helt o hållet?
Någon som har tips på vad man kan göra så att rösten kommer tillbaka snabbare??
Blir galen på detta...
anna klara skrev 2009-06-26 03:13:33 följande:
Man ska inte viska iaf.
Aha, rådet hade visst redan kommit in :)
Sist jag var så hes att jag tappade rösten (händer ett par gånger om året) fick jag talförbud, ringde vårdcentralen som sa att det bästa att att inte prata överhuvudtaget. Jag var tyst (nästan helt och hållet) i 2 dagar och sen började det släppa!!
har precis fått tillbaka min röst som försvann i lördags eftermiddag.var utan den helt i 2 dar
men heshet finns fortfarande kvar och det är en vecka i morron sen det hände*suck*...jag har druckit mkt kalla som varma drycker,sugit på halstabletter,haft röstvila så gott det går( svårt då man har barn som ska fråga nåt hela tiden) ja det finns inte så mkt att göra mer än så.den kommer tillbaka ska du se!
Jag är inte ens förkyld och har inga som helst tecken på sjukdom för övrigt så jag har inte luskat ut varför den försvann men men den är ju tillbaka nu så
krya på dej!
Hes o hostig fortfarande, det gör såå ont att svälja. Inte när ja äter o dricker , utan annars..
Har ant sår i halsen som inte vill läka pga att ja hostar hårt.
Hittade dotterns cocillana-etyfin, så ja tar en smutt på det och hoppas jag sover hostfritt inatt, det som nu är kvar på natten..
Ja klunka på du ;)
Nåt med luftrören, nästan astma liknande sa läkaren, fick penicillin. Så är jag nästan bra igen....
Aha var det så det var :)