• marre1982

3 dagars feber?

Min dotter har haft feber från måndag till onsdag och i onsdags när febern var borta så kom det fram massa röda ganska svaga utslag på hela överkroppen och armar, på torsdagen kom det också lite i ansiktet. Idag så är det inte lika starka utslag det ser ut som att dom håller på att försvinna. I onsdags hade hon också diareé och bajsade kanske 7 gånger, hon har varit väldigt gnällig också.
    Tror ni att det var 3 dagars feber?

• Svar på tråden 3 dagars feber?
  • TheMother

Låter absolut som det.
    Min son hade feber från förra fredagen till söndagen, redan på söndag kväll kom lite prickar på bröstet, sen på måndag morgon var det på korsryggen, runt halsen och i ansiktet. Igår vill jag minnas att det var kvar lite prickar ännu men idag är de borta. Prickarna var väldigt små och ganska bleka. Diarre hade han med, och torrhosta. Båda symptom på tredagarsfebern.

Måste bara fråga dig, har din son verkat något förkyld nu efteråt? Min son (och jag visserligen) blev förkyld natten till onsdag. Funderar på om det kommer sig av tredagars, eller om det bara är en slump att han åkte på det direkt efteråt.

• marre1982

Jag har inte märkt någonting på henne att hon skulle ha blivit förkyld faktiskt. Så ni kanske åkte på det ändå. Krya på er

• TheMother

Oj, förlåt. Du har ju en dotter!
    Nej, det är nog bara en slump ändå.
    Tack så mycket!

• marre1982

Är det någon som vet om utslagen smittar?
    Och kan man vara ute i solen med dom eller blir det värre (med t-shirt förståss)?

• TheMother

Så länge barnet har utslag smittar det. Dock har jag läst lite olika på hur smittsamt det är. På nån sida stod det att det var i klass med förkylningar men sen har jag också läst att det är väldigt smittsamt. Dock ,vad jag har förstått, så smittar det via droppsmitta. Så ska väl till närkontakt för att det ska smitta för din dotter eftersom hon inte hostar.

(Vad gäller sol och utslag så har jag inte koll på det)

Svar på tråden 3 dagars feber?