• Alice Alice

vad tycker ni om namnet Lennart till en nyfödd?

tänker man bara gubbe i 60-årsåldern eller? det klingar väl när man ropar = är mjukt. har blivit lite förälskad. men det är ju inte gammal som astrid eller nytt som nova. typiskt mellangenrationsnamn.

tankar, tack.

• Svar på tråden vad tycker ni om namnet Lennart till en nyfödd?
  • Imox

Fint!!

Jag personligen gillar inte alla "nya" namn som nova, ängla, elliot, oj nu står det helt still med alla poppis namn.

Min son hetter Matti

• linjes

Jag tycker inte om "gamla" namn så jag tycker det är fult

• Lille Fi

Jag tycker att de låter så hårt. Nu är ja skåning o de låter inte fint i mina öron LennaRt. Men var bor ni? Kan tänka att de låter finare om man längre upp typ  runt sthlm.

• Salamina

Tja, även Lennart 60år har väl också varit bebis en gång {#lang_emotions_wink}
    Kul när namn upptäcks på nytt tycker jag.

Mamma till Sibelle
  • SaramedM

Lille Fi skrev 2009-06-26 08:49:11 följande:

Jag tycker att de låter så hårt. Nu är ja skåning o de låter inte fint i mina öron LennaRt. Men var bor ni? Kan tänka att de låter finare om man längre upp typ  runt sthlm.
    Om det är någonstans jag hört udda barn namn så är det i skåne....

Bo-Lennart vet jag ett barn som heter!
  • Alice Alice

vi bor i sthlm, men har hela släkten i skåne... varför blir många namn knäppa på skånska? urban, uttalas ju orban t ex...

tacksam för fler synpunkter.

tack till er som skrivit

• First baby

nej skona ditt barn! heller Karl-Oskar då

♥♥♥♥♥♥
  • Busbellan

Nej, det gillar jag inte alls. inns absolut flera namn  från den generationen jag gillar, men Lennart är inte ett av dom

Mamma till Nora, August och Ella
  • vampyria2
    First baby skrev 2009-06-26 08:57:43 följande:
    nej skona ditt barn! heller Karl-Oskar då
    Håller med {#lang_emotions_cool}  MEN tänk på att det viktigaste är att ni i den närmaste familjen gillar namnet, strunta i vad alla andra tycker {#lang_emotions_dreamer}
  • Rödtott

Mellangenerationsnamnen är säkert "nästa grej" Min tös heter Iris och i sandlådan är det fullt av Alice, Elsa, Harry, Arvid, mfl.. Nästa våg blir säkert Lennart och Margareta! Kul att vara först ut

Svar på tråden vad tycker ni om namnet Lennart till en nyfödd?