ögontrubbel - nån som använt opatanol?
Hej!
Jag har besvär med mina ögon sen i höstas då jag fick en skada på hornhinnan. Jag fick speciella ögonmedeciner, ögonsalva och dylikt och fick inte använda linser på lång tid. Sen dess är ögonen torra när jag vaknar varje morgon och jag har fortfarande svårt med linserna, så fort jag använder dem några timmar får jag sen trötta, irriterade ögon. Har varit hos olika ögondoktorer som sagt lite olika saker. Sist fick jag utskrivet en medecin som heter Opatanol som är mot allergi. Läkaren tyckte han såg lite spår av allergi. Jag har två katter hemma. Tog ett test för två somrar sen som visade att jag var långt från allergisk.
Nu har jag tagit ögondropparna i snart en vecka men tycker inte jag märker så stor skillnad. Ögonen känns fortfarande irriterade/torra ibland dagtid och torra varje morgon. Enda skillnaden kanske
är att inte ögonen blivit lika trötta efter att jag haft i linserna. Men då handlar det om några timmar med linser!
Snälla om nån har något råd om vad detta kan tänkas vara eller bero på så skriv gärna.
Borde inte medecinen ha börjat verka efter en vecka om det är allergi mot katterna?