43 år och nybliven mamma
Innan vi lyckades få vår lilla flicka nu i februari var jag ofta ute på denna sida för att få lite hopp om att det går att få barn över 40. Tänkte därför skriva lite kort för att nu skänka hopp om att det faktiskt går till någon annan som går in här.
Jag har två tonårsbarn sedan ett tidigare förhållande, min nuvarande man har ett barn sedan tidigare och vi önskade väldigt mycket att få ett barn tillsammans. Jag var 38 när vi träffades och det var inte förrän jag var 40 som vi började försöka att bli gravida. Vi har testat pergotime och varit och tagit massor av tester och jag har fått den ena medicinen efter den andra för att se om det kan hjälpa. Vi fick ganska många missfall (tidiga) och tillslut struntade jag i mediciner, eftersom jag bara mådde dåligt.
vi gifte oss utomlands förra året och hade två veckor helt för oss själva och då passade vi på att göra det man ska...hela tiden. Och det fungerade!!! Vår baby ville vara kvar denna gång och i Februari, några dagar innan jag fyllde 43 år, föddes hon vår prinsessa!!! Och nu sitter jag här med en underbar familj och en underbar liten tjej som alla älskar. Jag fick beskedet av en läkare att chansen var obefintlig att få barn med mina värden, en annan sa att det var normala värden en tredje sa att jag nog hade lite struma osv osv. Det var ganska roligt att komma till den läkaren som sa att det absolut inte gick och tala om att jag var gravid...på egen hand.
Så till er som läser detta, GE INTE UPP!!! Det är inte omöjligt!!!
Glad sommar från mig!