• modne

43 år och nybliven mamma

Innan vi lyckades få vår lilla flicka nu i februari var jag ofta ute på denna sida för att få lite hopp om att det går att få barn över 40. Tänkte därför skriva lite kort för att nu skänka hopp om att det faktiskt går till någon annan som går in här.
    Jag har två tonårsbarn sedan ett tidigare förhållande, min nuvarande man har ett barn sedan tidigare och vi önskade väldigt mycket att få ett barn tillsammans. Jag var 38 när vi träffades och det var inte förrän jag var 40 som vi började försöka att bli gravida. Vi har testat pergotime och varit och tagit massor av tester och jag har fått den ena medicinen efter den andra för att se om det kan hjälpa. Vi fick ganska många missfall (tidiga) och tillslut struntade jag i mediciner, eftersom jag bara mådde dåligt.
    vi gifte oss utomlands förra året och hade två veckor helt för oss själva och då passade vi på att göra det man ska...hela tiden. Och det fungerade!!! Vår baby ville vara kvar denna gång och i Februari, några dagar innan jag fyllde 43 år, föddes hon vår prinsessa!!! Och nu sitter jag här med en underbar familj och en underbar liten tjej som alla älskar. Jag fick beskedet av en läkare att chansen var obefintlig att få barn med mina värden, en annan sa att det var normala värden en tredje sa att jag nog hade lite struma osv osv. Det var ganska roligt att komma till den läkaren som sa att det absolut inte gick och tala om att jag var gravid...på egen hand.
    Så till er som läser detta, GE INTE UPP!!! Det är inte omöjligt!!!
    Glad sommar från mig!

• Svar på tråden 43 år och nybliven mamma
  • MiisPiis

Vad härligt att läsa en sån fin berättelse....grattis till er lilla prinsessa!

• smille

Å , vad glad jag blir av att läsa din historia !! själv är jag 39 och fyller 40 till hösten ! det känns som om tiden rinner iväg för oss . Jag har en underbar sambo som har 2 st tonårsbarn sen tidigare och det fukar jätte bra , MEN vi skulle sååå gärna ha en liten gemensam bebbe !
    Så häftigt att ni lyckades på egen hand , vi blev gravida på egen hand men fick ett missfall i v10 :(( sedan har vi gjort 4 ivf försök som har misslyckats . SÅ ODDSEN ser väl inte jätte ljusa ut men vi ger inte upp !!!
    Tack för att du delade med dig av eran erfarenhet !!!
    kram lilla jag

• Pimpinellan

Stort grattis till lilltjejen! Inger hopp åt en som jag som försökt länge och fått MA.

• Kristallklart

Oj va roligt! Härlig att höra o läsa!
    Har en väninna som är 42 och gravid med sitt andra barn, en annan som är 41 oxå gravid med sitt andra barn... egna graviditeter.
    Det kan ju gå tom på egen hand!! !
    Vi andra behöver alla goda förhoppningar vi kan få... skickar ut i rymden en önskan om att "det" smittar av sig!!!

• Mårran

Det är härligt att få läsa om solskenshistorier och grattis till ert lilla underverk! Just nu försöker jag bara att läsa positiva historier efter ett tidigt missfall i vecka 5+2. Ibland känns det som åldern och allt annat är emot mig och sambon och då känns det extra skönt och hoppfullt när jag läser sånna här positiva historier.

Vi gör ivf på grund av manlig orsak (få spermier), jag är fullt fertil, ialla fall enligt undersökningar och svarar bra på hormonbehandlingar. Därför kändes det så pissigt när vi fick ett tidigt missfall och det är lätt att tankarna börja vandra mot att vi aldrig kommer att "välsignas" med ett eget barn.

Nu jäklar ska vi "upp på hästen" (igen efter en skön och avkopplande sommar).

Tack återigen för att du delade med dig av din härliga och hopfulla barnhistoria.Kram.

• mamman M

GRATTIS till er pinsessa!!!!!!

• Piat66

Så härligt att läsa! Stort grattis till er! Själv fyller jag 43 denna månad och jag och sambon har försökt i ca 6 månader nu. Jag visste att det kunde bli svårt att bli gravid efter 40, men inte att jag skulle bli så besviken och ledsen som jag är varje månad efter att jag förstår att jag inte är gravid denna månad heller... Men vi fortsätter att försöka. Kanske, kanske en dag...

• tigger69

Gud vad kul ! Grattis grattis, har precis själv fyllt 40 o är livrädd för att inte lyckas bli gravid (har inga sedan tidigare) men det här gör ju att jag vågar fortsätta hoppas!

Lycka till med lillan

• Kojbe

Själv är jag född 68 och har 3 barn födda 90 05 och 07.

Har genomgått 3 ivf tidigare men inte lyckats så jag hade gett upp hoppet om att få syskon till stora tösen men skilde mig o började om med en ny yngre utgåva av man som givet ville ha barn men jag sa brutalt NEJ det kan jag inte fast ett år senare satt vi med vår son döm av förvåning så jo visst går det och visst är naturen bra underlig men det går.

Jag vet inte än idag om pillerna jag började knapra hade något med det att göra men jag tog de samma strax innan jag blev gravid med yngsta oxå så kanske kanske det hade någon inverkan?!

Just nu är jag totalt blank på vad de heter men jag köpte de i hälsokost och jag vet fler som blivit gravida i samband med de ätit de (dock utan bevis för det var deras förtjänst)

Folsyra heter det!

• Julia 72

Stort grattis! Vilken fin liten berättelse om er lycka. Och er fina lilla dotter...
    Tänk vad roligt att kunna få barn även efter 40 år!

• Lyckoprinsessan

Stort grattis!
    Vi lyckades också på egen hand efter nästan tre års försök och jag plussade strax innan jag fyllde 43 år...

Ni som vill kan läsa om min kamp för att bli gravid på min profil...

• linköping68

Grattis till er lilla! Jag har själv nyligen fått mitt första barn och jag är 40 år.
    Var i kontakt med sjukvården för ev hjälp, men då jag är lite överviktig var det stopp. Fick berättat för mig att det är nästan omöjligt att bli gravid då man är överviktig och äldre..... Fick ändå en återbesökstid inbokad. Detta ifall jag lyckats att gå ned massor av kilo så kanske de kunde tänka sig att undersöka igen. Vid besök 2 visade det sig att jag var gravid. Helt på egen hand. Tänk på att det kan gå jättebra fast man är "för gammal". Vi hoppas nu på ett syskon till vårt lilla gull. Lycka till och kämpa på till er därute som anses för gamla eller för tjocka!

• zoftnezz

Grattis till er. Underbart att du delar med dig. Stärker nog många. Själv e jag 42 o har bf 23/9. Har två sena mf bakom mig men nu hoppas jag det går vägen... Kramsi...

Svar på tråden 43 år och nybliven mamma