• Anonym (?)

Att kräkas på morgonen och inte vara gravid...

... Vad kan det vara då?
    Nu har jag mått illa och kräkts på morgonen i ca en vecka, och idag kräktes jag galla. Vad tusan är det frågan om? Att jag skulle vara gravid har jag extremt svårt att tro (även om det skulle vara välkommet) eftersom jag är på mensens sista dag...

• Svar på tråden Att kräkas på morgonen och inte vara gravid...
  • EsMamma

Är du stressad? Magkatarr?

• Anonym (?)
    EsMamma skrev 2009-06-27 22:23:17 följande:
    Är du stressad? Magkatarr?
    Magkatarr tror jag inte att det är. Det har jag haft förut och hade då smärtor. Jag funderar på om det kanske kan vara känslomässig stress? Någon annan stress är det inte då jag är ledig hela sommaren.
  • EsMamma

Jag har kräkts på morgnarna, galla, när jag varit väldigt stressade över problem på jobbet.

• Anonym

Det finns ju dom som gått en hel graviditet och haft mensliknande blödningar hela tiden, så det kan ju ändå vara så att du är gravid. Gör ett test och se om så är fallet. Om det är så att testet visar negativt, ring till vårdcentralen och boka tid så får de kolla upp vad som är fel. Det är nämligen precis vad jag bestämt mig för att göra då jag haft samma problem nu i en vecka. Nu är jag inte i samma läge i cykeln som du, utan i ägglossningstider

• Syster C

Morgonkräkningar utan graviditet ( ta ett test för 17!) skall alltid kollas upp hos läkare.
    Hoppas det är en bebis i magen på dig!

• Neko

Ppiller? Jag mår illa på samma sätt som av graviditet vissa dagar av dem.

• Anonym (?)

Syster C skrev 2009-06-27 23:18:13 följande:

Morgonkräkningar utan graviditet ( ta ett test för 17!) skall alltid kollas upp hos läkare. Hoppas det är en bebis i magen på dig!
    Visst hade det varit trevligt med en bebis och jag får väl ta ett test innan jag ringer till VC, men jag tror verkligen inte att det är det. Testar med ÄL-stickor och vet på ett ungefär när jag har äl och vi hade inte sex alls kring den perioden och nu har jag som sagt haft mens i en vecka.

Idag mår jag mycket bättre och kommer det inte tillbaka tror jag att jag kan avskriva det som psykologiskt. Det har varit ett tungt år...

Tack för alla svar.
Svar på tråden Att kräkas på morgonen och inte vara gravid...