Vad ska jag göra?!
Nu kanske inte detta passar in exakt under husdjurs-frågor, men det är den närmaste kategorin jag hittade.
Vi bor i hyreslägenhet, vår innergård har en gräsmatta och husen står på alla fyra sidor runt om. Jättefin innergård, men...
Fiskmåsarna har ungar här. Och nu har en unge hamnat nere på gräsmattan (precis som förra året) och de vuxna attackerar oss som har hund/ar.
Jag kan inte gå med två hundar från min port , genom gården och ut på gatan. Det finns inte. De är så aggressiva.
De attackerar folk i huvudet, nyper hundar och låter dygnet runt.
Mina föräldrars hund blev nypt i ryggen förra året, och i förrgår var en fiskmås på väg att nypa min ena hund, men den äldre hunden skrämde bort den. Så nu är gammelgubben återigen arg på alla fåglar som finns. (Kan ju tilläggas att jag tränat stenhårt för att han ska ignorera fåglar, och *poff* sa det så försvann allt vi tränat.)
Jag har ringt till hyresbolaget som i princip bara säger "vi är medvetna om problemet".
Gatukontoret säger att det går över av sig själv. Och att "det är klart att måsarna är arga, om era hundar attackera dom"
Hundarna har ju inte en chans att attackera, även om de skulle vilja. Måsarna är ju på en på två sekunder.
Killen på gatukontoret sa även att måsen är en fredad fågel och att man inte får skjuta den.
Men flytta dom då? Ut till havet?
Jag vågar inte gå ut till soprummet o slänga sopor, då är de i ansiktet, och när jag ska gå ut med hundarna får jag gå genom källaren, 5 ggr/dag med en hund som är livrädd för att åka hiss, samtidigt som jag är nojjig att en av hundarna kanske lyfter benet utan att jag hinner reagera, och så får jag skit för det.
Hur hade ni gjort? Mina hundar blir ju attackerade, jag har mött grannen som har en rottweiler nere i källaren, och vi är flera som har ringt både hyresbolag o malmö stad.
men ingen vill ta på sig ansvaret.
Om man ska hårddra det så är ju hundarna här också hyresgäster, har inte de några "rättigheter" ? Samt att ingen kan använda innergården pga de j*vla fåglarnas terror.
Hur hade ni gjort?