• Anonym (Sofie)

Finns det nån mer tjej här som snusar?

Hej hopp!

Jag snusar...Har snusat i flera år, slutat några gånger men börjat igen. Slutade för ett par år sen när jag var gravid men sen började jag när dottern var ett år igen. Det går ju att sluta rent nikotinmässigt, men svårae psykiskt tycker jag. Allt blir ju så tråååkigt, och jag blir så mycket mer irriterad utan nikotin. Så jag tycker nog att jag är mindre arg nu för tiden ;)

Men så får jag sån ångest då och då, tänker att undra hur farligt det är egentligen. Blir rädd att tänk om jag får hjärtinfarkt...
    Snusar en dosa per dag, mini catch.
    Hur tänker ni? Tror ni man får hjärtinfarkt? Hur mycket snusar ni?

Känner ju att kroppen blir mer stressad av snuset. Suck, suck

• Svar på tråden Finns det nån mer tjej här som snusar?
  • Anonym

Jag snusar också. Slutade röka när jag var gravid, började igen men slutade med det efter ett tag på grund av dottern. Började snusa istället, känns som om det skadar henne betydligt mindre.

Snusar inte så himla mycket, en dosa general portion på 2-3 dagar kanske. Försöker sluta men jag blir helt bedövad i kroppen, irriterad och allmänt deppad. När jag blir gravid så slutar jag. Annars tänker jag fortsätta unna mig det.

• Anonym (Portion)

Jag festsnusar bara, jag gillar hur det snurrar lite extra i bollen när man tar en snus Portionssnus blir det för mej, gillar inte lössnus som rinner ut i hela käften...

• Anonym (Sofie)
    Anonym skrev 2009-06-26 11:25:48 följande:
    Jag snusar också. Slutade röka när jag var gravid, började igen men slutade med det efter ett tag på grund av dottern. Började snusa istället, känns som om det skadar henne betydligt mindre. Snusar inte så himla mycket, en dosa general portion på 2-3 dagar kanske. Försöker sluta men jag blir helt bedövad i kroppen, irriterad och allmänt deppad. När jag blir gravid så slutar jag. Annars tänker jag fortsätta unna mig det.
    Haha, väldigt bra beskrivning att man blir "bedövad" i kroppen...Precis så känns det ju. Det där går att stå ut med tycker jag för det går över på nåra dar, men man blir ju så jäkla irriterad och uttråkad sen...Jag vet inte om det är värt att sluta. JAg skulle nog sluta om det var lika farligt som cigg. Jag tror inte det är det, det enda jag oroar mig för är hjärtat som sagt.
    En dosa general på 2-3 dar, det e kanske som en liten på 1 dag. Det e ju mer i de stora...eller e det general mini du menar?
  • Anonym (Sofie)

Anonym (Portion) skrev 2009-06-26 11:29:49 följande:

Jag festsnusar bara, jag gillar hur det snurrar lite extra i bollen när man tar en snus Portionssnus blir det för mej, gillar inte lössnus som rinner ut i hela käften...
    Hur lyckas du hålla det till festsnus? Jag blir beroende direkt, eller jag blir liksom uttråkad dan efter om jag inte får snus o sen e det kört :)
  • softsofie

jag snusar går kanske en dosa på 2 dagar beror på vad jag gör.
    jobbar jag så går det midre och är jag ledig och har tråkigt så går det mer :)

• Centrumhets

Jag snusar, började för att jag slutade röka en gång. Nu händer det att jag tar en cigg då och då trots snuset.
    Jag märker dock att jag mår mycket bättre när jag bara snusar och låter bli att röka.
    Snusar oftast kronan white och en dosa räcker iaf 2 dar..

• lingondripp

Jag är en total beroendeperson (skyller på gener) som snusar (skruf, nån dosa om dagen?), har rökt på heltid (nu begränsat till enstaka tillfällen, men innan var det ett paket om dagen) och tuggar nikotintuggummin på jobbet.

Vet helt ärligt inte hur jag ska kunna sluta, men just nu känns det inte så akut när jag bara snusar. Hade rätt dåligt samvete när jag rökte, är ett träningsfreak. Jag får nog ta stark medicin som farfar (fast han lyckades inte med den heller).

Behöver jag säga att jag ALDRIG kommer pröva narkotika, och att mitt aokoholdrickande är väldigt restriktivt?

• MammaTillMaja

Jag snusar ca en och en halv dosa om dagen, och jag snusar General varvat med Ettan portion. När jag har snus så känner jag mig mer lugn, kan andas lugnt och stressar inte alls. Det enda jag tänker på är väl hur dåligt mina tänder mår samt cancer i halsen, det är väl det som gör att jag får dåligt samvete. Är 20 år idag och har snusat sedan jag gick i åk 5.

• Anonym (Sofie)
    softsofie skrev 2009-06-26 11:43:06 följande:
    jag snusar går kanske en dosa på 2 dagar beror på vad jag gör. jobbar jag så går det midre och är jag ledig och har tråkigt så går det mer :)
    Ja det är fördelen om man gör nåt vettigt där man kanske inte kan snusa hela tiden. Tycker det känns okej att snusa om det inte blir så mycket. Problemet för mig är att jag har typ inne en snus hela tiden...känns inte jättebra. Undra om det funkar med nån regel att man tar 2 snus efter varje måltid typ. öööö, låter inte jättekul va :)
  • FruLycklig

Jag snusar när jag inte är gravid. Så fruktansvärt gott efter mat eller bara till kaffet. Och just d. Jag snusar inte heller när jag ammar! bara så jag inte får skit av nån nitisk mamma.. hehe.
    Skulle kunna snusa onico. Men jag tycker dom e för stora.

Svar på tråden Finns det nån mer tjej här som snusar?