Få skulder avskrivna?
Jag är i skulder upp över öronen.. Allt började for 3 år sen, innan dess hade jag bra med pengar och kunde sköta mina räkningar. Men för tre år sen gick jag i väggen, blev utbränd på mitt jobb och blev nekad sjukpenning av försäkringskassan, det var då allt rasade.
De första månaderna gick det an, levde på mina sparpengar, men sen tog de slut. Och räkningarna började samlas på hög, till slut öppnade jag inte ens lägre breven, för jag kunde inte betala, jag hade ju inte ens råd att äta. Jag rasade 15 kg på ett par månader, för att jag bokstavligt talat svalt. Blev vräkt, så klart, eftersom jag inte klarade av min hyra.
I samma veva träffade jag min man, han blev räddningen för mig, för jag hade gett upp livet. Han har fått mig att ta tag i det här med mina skulder nu. Jag har ringt runt till alla inkassobolag och ringt KFM,för att få reda på hela summan med mina skulder.
Det var inget roligt besked i runda slängar har jag samlat på mig 150000kr på tre år. Och åtminstone en tredjedel av det är bara räntor och avgifter,på vissa räkningar är 2/3 bara räntor och avgifter. Jag vill betala av allt nu,min man ska ta ett lån för att vi ska bli av med dessa omedelbart. Men jag undrar om man kan få en del av skulderna avskrivna när man betalar in hela beloppet? Har någon annan med skulder fått göra så? Jag ska ringa till inkasso igen, och komma överens om betalning. men villehöra innan jag frågar om sådant om det ens går.